III. Noucentisme(s)
III. Noucentisme(s)
A la vida quotidiana de la societat de masses es compleixen moltes de les aspiracions de l'avantguarda. Els nous mitjans de transport i difusió –publicacions il·lustrades, noticiaris cinematogràfics, ràdio–, les noves formes d'oci –del cinema a l'esport–, i la irrupció omnipresent de la publicitat, des de les pàgines de les revistes o els cartells fins als anuncis lluminosos urbans, arriben a tot arreu. Que les tècniques més radicals de les avantguardes –collage, fotomuntatge, etc.– siguin engolides per la publicitat i «lliurades» així a les masses, és una metàfora de com la «vida moderna» ofega els conflictes.
III.23. Noucentisme i mediterraneisme
III.24. Galeries Laietanes
III.25. Avantguarda(-es)
III.26. Realisme(s)
III.27. Vida moderna 1. Fotografia, cinema, publicitat
III.28. Art nou i surrealisme(s)
III.29. Vida moderna 2. Experimentalisme i mitjans populars
III.30. Art decoratiu monumental