Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > III. Noucentisme(s)

III. Noucentisme(s)

Print
  • III. 27. Vida moderna 1. Fotografia, cinema, publicitat

A la vida quotidiana de la societat de masses es compleixen moltes de les aspiracions de l'avantguarda. Els nous mitjans de transport i difusió –publicacions il·lustrades, noticiaris cinematogràfics, ràdio–, les noves formes d'oci –del cinema a l'esport–, i la irrupció omnipresent de la publicitat, des de les pàgines de les revistes o els cartells fins als anuncis lluminosos urbans, arriben a tot arreu. Que les tècniques més radicals de les avantguardes –collage, fotomuntatge, etc.– siguin engolides per la publicitat i «lliurades» així a les masses, és una metàfora de com la «vida moderna» ofega els conflictes.

III.23. Noucentisme i mediterraneisme [1]

III.24. Galeries Laietanes [2]

III.25. Avantguarda(-es) [3]

III.26. Realisme(s) [4]

III.27. Vida moderna 1. Fotografia, cinema, publicitat

III.28. Art nou i surrealisme(s) [5]

III.29. Vida moderna 2. Experimentalisme i mitjans populars [6]

III.30. Art decoratiu monumental [7]

/

Pere Català Pic, Xocolata Juncosa, 1931

José Alemany, Sense títol, cap a 1930-1939

Ramon Batlles, Sense títol, 1933-1936

Manuel Capdevila; Ramon Sarsanedas, Fermall: L'Espanya replegada, 1937

Cassandre, Dubonnet, 1932

Emili Vilà, Sense títol, cap a 1925


Links
[1] https://www.museunacional.cat/ca/iii-noucentismes [2] https://www.museunacional.cat/ca/iii24-noucentismes [3] https://www.museunacional.cat/ca/iii25-noucentismes [4] https://www.museunacional.cat/ca/iii26-noucentismes [5] https://www.museunacional.cat/ca/iii28-noucentismes [6] https://www.museunacional.cat/ca/iii29-noucentismes [7] https://www.museunacional.cat/ca/iii30-noucentismes