Jocs de pistes i itineraris autoguiats

Voleu fer de detectius? El museu us proposa dos jocs de pistes amb els quals us podeu divertir des de casa o mentre passegeu per les sales buscant lladres de manuscrits i descobrint qui és l’assassí d’un pobre pastor. Veureu que les obres d’art amaguen molts secrets. Us animeu a jugar?

Activitat autònoma per a majors de 7 anys inclosa en l'entrada general.

AVÍS: Per evitar contagis no lliurem material en paper. Si voleu participar d'aquestes activitats autoguiades us recomanem que us descarregueu els pdf dels itineraris que trobareu en aquesta mateixa pàgina.

El robatori del bestiari +7

Ha desaparegut una pàgina d’un manuscrit il·lustrat on apareixen dibuixats un munt d’animals. Les pistes que trobareu a les pintures de la col·lecció d’art romànic us permetran identificar-la i trobar on s’amaga. Descobriu qui és el lladre utilitzant el vostre enginy de detectius.

S’ha pintat un crim +7

Empreu els vostres dots d’observació, utilitzeu amb enginy les pistes que anireu trobant a les sales i resoleu l’horrible crim que va passar fa uns quants segles. Us convidem a conèixer d’una manera diferent la col·lecció d’art gòtic. Ja veureu com les obres d’art amaguen molts secrets!

Veig, veig molts capells... +5

Espietes, trapelles i juganers, grans paisatges… persones diminutes, bigotis i barrets, mals d’amor, dames i senyors… Enginyosos jocs de paraules, rimes i rodolins ens donaran les claus per descobrir detalls amagats al darrere de cada obra.

Descarregueu-vos l'itinerari rimat + pòster amb els barrets, turbants i corones de les nostres obres per realitzar l'activitat.

Crims Artístics: Assassinat de cambra +14

Itinerari/joc de pistes autoguiat per les sales de Renaixement i Barroc. A través d'aquest itinerari, els participants hauran de resoldre un assassinat de cambra tancada: com va passar? quin va ser el mòbil? qui va ser l’assassí? Aquesta activitat d’enginy, on l’art, els costums criminals de l’època i la literatura coincideixen, ha estat escrita per Raquel Gámez Serrano, autora de novel·la negra.

Descarrega't els quaderns en pdf i juga a casa!

SOLUCIONS:

Museu Nacional d'Art de Catalunya | Els enigmes del Museu Nacional