Jocs de pistes i itineraris autoguiats

Voleu fer de detectius? El museu us proposa dos jocs de pistes amb els quals us podeu divertir des de casa o mentre passegeu per les sales buscant lladres de manuscrits i descobrint qui és l’assassí d’un pobre pastor. Veureu que les obres d’art amaguen molts secrets. Us animeu a jugar?

Activitat autònoma per a majors de 7 anys inclosa en l'entrada general.

El robatori del bestiari

Ha desaparegut una pàgina d’un manuscrit il·lustrat on apareixen dibuixats un munt d’animals. Les pistes que trobareu a les pintures de la col·lecció d’art romànic us permetran identificar-la i trobar on s’amaga. Descobriu qui és el lladre utilitzant el vostre enginy de detectius.

Descarrega't els quaderns en pdf i juga a casa!

Quaderns disponibles al taulell d'informació. Activitat inclosa en l’entrada

S’ha pintat un crim

Empreu els vostres dots d’observació, utilitzeu amb enginy les pistes que anireu trobant a les sales i resoleu l’horrible crim que va passar fa uns quants segles. Us convidem a conèixer d’una manera diferent la col·lecció d’art gòtic. Ja veureu com les obres d’art amaguen molts secrets!

Veig, veig molts capells... +5

Espietes, trapelles i juganers, grans paisatges… persones diminutes, bigotis i barrets, mals d’amor, dames i senyors… Enginyosos jocs de paraules, rimes i rodolins ens donaran les claus per descobrir detalls amagats al darrere de cada obra i us proposa una petita activitat per fer a la sortida de la sala. Inspirats per tots els personatges que heu vist durant la visita i per les seves testes embarretades, haureu de retallar, enganxar, grapar, estripar, doblegar... per crear el vostre propi barret. Descobrireu que amb molt poc podeu convertir-vos en uns grans barretaires!

Itinerari rimat + proposta de taller lliure al final del recorregut

Museu Nacional d'Art de Catalunya | Els enigmes del Museu Nacional