Jocs de pistes i itineraris autoguiats

Voleu fer de detectius? El museu us proposa dos jocs de pistes amb els quals us podeu divertir des de casa o mentre passegeu per les sales buscant lladres de manuscrits i descobrint qui és l’assassí d’un pobre pastor. Veureu que les obres d’art amaguen molts secrets. Us animeu a jugar?

Activitat autònoma per a majors de 7 anys inclosa en l'entrada general.

AVÍS: Per evitar contagis no lliurem material en paper. Si voleu participar d'aquestes activitats autoguiades us recomanem que us descarregeu els pdf dels itineraris que trobareu en aquesta mateixa pàgina.

El robatori del bestiari

Ha desaparegut una pàgina d’un manuscrit il·lustrat on apareixen dibuixats un munt d’animals. Les pistes que trobareu a les pintures de la col·lecció d’art romànic us permetran identificar-la i trobar on s’amaga. Descobriu qui és el lladre utilitzant el vostre enginy de detectius.

Descarrega't els quaderns en pdf i juga a casa!

SOLUCIONS:

S’ha pintat un crim

Empreu els vostres dots d’observació, utilitzeu amb enginy les pistes que anireu trobant a les sales i resoleu l’horrible crim que va passar fa uns quants segles. Us convidem a conèixer d’una manera diferent la col·lecció d’art gòtic. Ja veureu com les obres d’art amaguen molts secrets!

Veig, veig molts capells... +5

Espietes, trapelles i juganers, grans paisatges… persones diminutes, bigotis i barrets, mals d’amor, dames i senyors… Enginyosos jocs de paraules, rimes i rodolins ens donaran les claus per descobrir detalls amagats al darrere de cada obra i us proposa una petita activitat per fer a la sortida de la sala. Inspirats per tots els personatges que heu vist durant la visita i per les seves testes embarretades, haureu de retallar, enganxar, grapar, estripar, doblegar... per crear el vostre propi barret. Descobrireu que amb molt poc podeu convertir-vos en uns grans barretaires!

Itinerari rimat

Museu Nacional d'Art de Catalunya | Els enigmes del Museu Nacional