XVI Congrés Nacional de Numismàtica

Interval de dates:
12/12/2018

El Museu Nacional va acollir els proppassats 28, 29 i 30 de novembre la celebració del XVI Congreso Nacional de Numismática que, amb el títol Tesoros y hallazgos monetarios: protección, estudio y musealización, va congregar a l’entorn del Gabinet Numismàtic de Catalunya a quasi bé 125 participants procedents del món universitari, museístic i de l’associacionisme numismàtic i medallístic de tot l’Estat, en el que es considera el principal fòrum científic de la disciplina. Els assistents van poder escoltar 5 ponències, 63 comunicacions i 5 pòsters, i gaudir d’una bona acollida tant al museu com al veí Museu d’Arqueologia de Catalunya. Ambdues institucions van preparar activitats complementàries en forma de vitrines i itineraris especials i, a més, van oferir als congressistes sengles recepcions. A la del museu destacà la intervenció d’un tercet ofert per l’ESMUC així com, a tall d’anècdota, van tenir molt èxit les galetes monetàries preparades expressament pel Museu de la Xocolata.

Vegeu l'itinerari Una mirada numismàtica a… les sales d’art Gòtic, del Renaixement i Barroc, la mostra La fàbrica de medalles Ausió. Un patrimoni recuperat i els Tresors i troballes monetàries del Gabinet Numismàtic de Catalunya.

Diverses autoritats, Tresor de la neàpoli d'Empúries, 1926