L’art també marca gols

Interval de dates:
10/02/2021
Document:
PDF icon Nota de premsa d'adidas (pdf)

adidas i Lionel Messi han donat al Museu Nacional les botes originals amb les quals l’astre argentí ha batut el rècord mundial de gols marcats amb un mateix club de futbol: 644 gols amb el Futbol Club Barcelona.

Aquestes botes encara marcaran un gol més: ajudaran nens i nenes amb malalties oncològiques o d’altres patologies greus, així com a les seves famílies.

El Museu Nacional les subhastarà i destinarà els beneficis al programa Art i Salut, una iniciativa pionera que el museu duu a terme des del 2018 amb l’Hospital Universitari de la Vall d’Hebron i l’Institut Català de la Salut. A través de diversos projectes, el programa fa servir l’art com una eina terapèutica i preventiva que ajuda a millorar la salut física i emocional del conjunt de la ciutadania.

El programa Art i Salut forma part del treball que el Museu Nacional desenvolupa per trencar barreres -socials, econòmiques, de coneixement, etc.- i reforçar la seva dimensió social convertint-se en un espai per a totes les minories que conformen la realitat social.

Si la primera edició del programa va permetre treballar amb dones d’origen cultural divers (immigrants o refugiades) que presenten un trastorn per estrès posttraumàtic i que pateixen situacions de vulnerabilitat social, enguany el programa estarà dedicat a millorar la salut i el benestar dels infants amb malalties oncològiques o d’altres patologies greus i les seves famílies, especialment durant la seva estada a l’hospital.

#ArtISalut

Vall d'Hebron - ICS