Estratègia digital als museus

Estratègia digital als museus

Lloc: 
Espai Innova
Preus: 

Preu: 50 €

Xarxa de Museus d’Art de Catalunya, Associació Museòlegs i personal dels museus d'Articket, 50% descompte

 

Material: 
PDF icon Programa Seminari (pdf)

Programa Seminari (pdf)

Descripció:

La via digital és avui un element essencial per connectar les col·leccions amb el públic.

El seminari ofereix una visió integral de la dimensió digital al museu, fa aflorar alguns reptes i apunta tendències web.

#estrategiadigital

Programa del seminari:

Dilluns 11 de maig

9.30 h  Arribada i recollida d’acreditacions
9.45 h  Benvinguda de Pepe Serra, director del Museu Nacional
10 h  Ponència La transformació digital a les organitzacions, Genís Roca, soci president de Roca-Salvatella, arqueòleg i MBA per ESADE
11.10 h L’estratègia digital al museu, una visió integral, Conxa Rodà, cap d’Estratègia i Comunicació del Museu Nacional
1.30 h Pausa cafè
12 h Taller d’estratègia digital, Albert Sierra, Innovació i Noves Tecnologies a l'Agència Catalana de Patrimoni Cultural i Conxa Rodà
14.15 h Pausa dinar
15.30 h  Webs de museus avui: tendències, criteris de qualitat, Conxa Rodà
16 h In preparation of a new website: the digital transformation process at the Jewish Museum Berlin, Mirjam Wenzel, Head of Media Department, Jewish Museum Berlin
17 h Pausa
17.15 h Taula d’experiències de renovacions web (exposició de 15 min. de cada web, seguida de debat-col·loqui amb els assistents)
- MACBA, Sònia López, responsable de Mitjans Digitals
- Fundació Dalí, Imma Parada, Cap de Comunicació, Fundació Gala-Salvador Dalí
- Museu Nacional d’Art de Catalunya, Conxa Rodà

Dimarts 12 de maig

10 h Estratègia de continguts, Clara Guasch, content strategist
11:30 h Pausa cafè
12 h Obert per defecte: domini públic i llicències Creative Commons, Ignasi Labastida, Universitat de Barcelona, Creative Commons Espanya
14 h Pausa dinar
15:30 h Analítica web: què mesurar i com fer-ho, Anna Geli, analista, King e-Client
17:15 h Pausa
17:30 h Conferència de clausura: The Rijksmuseum’s Digital strategy, Martijn Pronk, Head of the Media and Publications Department, Rijksmuseum
18:45 h  Recapitulació /tancament i lliurament de certificats

Inscripcions

 

Informació i reserves: 

Aforament: 90 places, per rigorós ordre d’ inscripcions

El programa inclou totes les conferències, material digital complementari, els cafès-esmorzar dels dos dies, certificat d’assistència

No inclou el dinar, però el mateix dia es podran adquirir tiquets de packs preparats

Totes les sessions seran en català, excepte les conferències del Jewish Museum i del Rijksmuseum que seran en anglès

Aquest programa pot estar subjecte a canvis de darrera hora

Observacions

  • Per als tiquets amb 50% de descompte caldrà el primer dia del seminari aportar l'acreditació corresponent
  •  Per consultes i en el cas que la inscripció es gestioni des d'un museu que no pugui efectuar el pagament on-line, es podrà fer la gestió contactant al telèfon 93 622 03 75 o al correu electrònic [email protected]
Museu Nacional d'Art de Catalunya | Digital Strategy