Dia Internacional dels Museus 2021

Dimarts 18 de maig, de 10 a 20 h.

Preus:

Accés lliure i gratuït a tot el museu

Dimarts 18 de maig, celebrem el Dia Internacional dels Museus (DIM) amb jornada de portes obertes a tot el museu, de 10 a 20 h. El Dia Internacional dels Museus se celebra cada 18 de maig des de l'any 1977. Organitzat per l’ICOM, amb l’objectiu de conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en la societat, cada any en aquest dia el museu organitza una jornada de portes obertes.

Aquest any us animem a gaudir de la col·lecció i de les exposicions temporals:

Exposicions temporals i mostres

Una nova mirada sobre la col·lecció a través de l’exhibició, dins les sales del Museu, d’una tria de dinou obres d’art contemporani de la Fundació Suñol, dels artistes Evru/Zush, Joan Brossa, Carmen Calvo, Eduardo Chillida, Lucio Fontana, Susana Solano o Antoni Tàpies. Aquestes obres entren en diàleg, per la via de l’analogia o del contrast, amb obres històriques de l’art medieval, renaixentista, barroc, o del període modernista.

Exposició retrospectiva que permet conèixer en tota la seva dimensió l’obra del fotògraf Antoni Campañà Bandranas. A través de més de 300 fotografies, descobrim la personalitat i les múltiples facetes d'aquest autor, i per primera vegada, podem admirar a les sales d’un museu una selecció de les fotografies de l’anomenada Capsa vermella, on Campañà va voler tancar la tragèdia viscuda durant la guerra, immortalitzada en milers d’imatges del conflicte.

Mostra d’objectes quotidians reparats a través de cosits o brodats, per la creadora Svantje Busshoff. Amb aquestes delicades obres, ens convida a fixar-nos en tot allò que passa desapercebut o que pot semblar insignificant, una proposta que celebra les imperfeccions i els accidents dels objectes del nostre entorn.

Activitats autònomes

• Crims artístics: assassinat de cambra* (activitat per públic adult)
    Un itinerari autoguiat per les sales de Renaixement i Barroc, en què us proposem resoldre l’assassinat de cambra tancada ideat per l’autora de novel·la negra Raquel Gámez Serrano.
  • Veniu amb nens?
    Feu de detectius amb Els enigmes del Museu Nacional o descobriu la col·lecció de Renaixement i barroc amb l'itinerari rimat Veig, veig... molts capells!*

*Per evitar contagis no lliurem material en paper però podeu imprimir els pdf.

#DIM2021

Dia Internacional dels Museus 2021