Dia Internacional dels Museus 2020

Dilluns 18 de maig de 2020

Preus:

Activitat gratuïta

Celebrem el Dia Internacional dels Museus virtualment, amb activitats per a tots els públics, grans i petits.

El Dia Internacional dels Museus se celebra cada 18 de maig des de l'any 1977. Organitzat per l’ICOM, amb l’objectiu de conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en la societat, cada any en aquest dia el museu organitza una jornada de portes obertes. Ateses les circumstàncies actuals, aquest 18 de maig la celebració serà virtual.

La temàtica del Dia Internacional dels Museus d'enguany és la Diversitat i la Inclusió, una de les línies estratègiques del nostre museu. Per aconseguir-ho, el museu participa a diferents programes d'accessibilitat i, forma part de la xarxa Apropa Cultura amb l’objectiu d’apropar la cultura a tothom, d’una manera inclusiva, accessible i diversa. Us animem a que consulteu les activitats inclusives que organitzem i les jornades de formació Educa amb l'Art. #SomApropa

PROGRAMA D'ACTIVITATS

Per a tothom:

- Visita comentada al museu, en directe (YouTube live)

Dilluns 18 de maig a les 19.15 h, una educadora del museu us oferirà una visita guiada virtual de 30 minuts a la sala de Sant Climent de Taüll. Podeu seguir la visita en directe a través del canal de YouTube de Patrimoni Gencat.

- Finestres Obertes online

Us ve de gust viatjar al Marroc del s XIX de la mà d’una de les obres més emblemàtiques del museu? No us perdeu les portes obertes online a la Batalla de Tetuan de Fortuny per visitar i conèixer millor aquesta pintura.

Aquest vídeo i els d'altres museus es podran consultar al canal de YouTube de Patrimoni Gencat a partir de dissabte 16 de maig, a les 11 h.

- Juguem?

Museum Quiz a Casa

Poseu els vostres coneixements a prova amb 5 Quiz per adults, disponibles de manera simultània des de dissabte 16 a les 8 h fins dilluns 18 a les 24 h.

Per a famílies:

- Petites històries, grans dones

Conte dedicat a la fotògrafa Colita, considerada una de les millors retratistes, especialitzada en captar les imatges d’artistes i cantants catalans de la Nova Cançó.

Dia i hora: 23 de maig, a partir de les 12 h.

El conte es publicarà a un canal de YouTube obert per a l'ocasió, juntament amb els altres contes dedicats a les "Petites històries, grans dones" i al canal de YouTube del museu

- Llegiu i pinteu en família

Recursos per retornar als contes tradicionals, conèixer il·lustracions d’artistes i descobrir els animals fantàstics de la col·lecció del museu.

- Juguem?

Poseu els vostres coneixements a prova amb 20 Quiz familiars, disponibles de manera simultània des de dissabte 16 a les 8 h fins dilluns 18 a les 24 h.

Vuit obres de la nostra col·lecció i l’edifici del Palau Nacional i tres nivells de dificultat.

Trobeu les parelles de diferents obres de la col·lecció.

#DIM2020 #MuseusperlaIgualtat

#IMD2020