Dia Internacional de les Dones 2019

Del 3 al 31 de març

Preus:

Activitats gratuïtes

Com a servei públic i com a institució cultural de referència a Catalunya, el Museu Nacional té la voluntat de mantenir la màxima implicació amb la societat i, en aquest sentit, el 2014 va ser la primera entitat cultural pública de l’Estat a obtenir el certificat de Responsabilitat Social IQNet SR10.

En aquest marc, una de les línies que impulsa és la lluita contra la discriminació de la dona en l’àmbit de la creació i producció artística i intel·lectual, així com en el gaudiment de la mateixa, tal i com proposa l’article 26 de la Llei d’Igualtat. Amb aquesta voluntat, el museu organitza cada any tot un seguit d’activitats.

La proposta 2019 és la següent:

• 7 de març

"Leyendo Lorca". Dramatització poètica dirigida i interpretada per Irene Escolar. A les 19 h, entrada gratuïta amb reserva prèvia

• 8 de març

Portes obertes per a totes les dones

• 9 de març

Petites històries, grans dones. Io Valls explicarà en clau dramatitzada les històries vitals i professionals de dones vinculades amb les temàtiques de diferents museus de Barcelona. A les 17 h, entrada gratuïta amb reserva prèvia. Activitat familiar per a nens i nenes a partir de 6 anys

• Diumenges de març

Visites comentades en clau de gènere, diumenges de març, a les 11.30 h. Activitat inclosa en el preu de l'entrada (amb reserva prèvia)

També podeu veure algunes de les dones artistes de què el museu conserva obra en aquest Itinerari virtual:  deu dones de diferents èpoques, diferents estils i diferents provinences que, abans que res, eren artistes.

O donar una ullada a l'itinerari L'evolució de la dona i veure com el context social ha influït en el món de l’art a finals del segle XIX i principis del XX i les transformacions de la moda i del disseny durant l'època de l’art nouveau i l’art déco. No en va, l’art i la moda han estat el principal reflex de la realitat social i les representacions dels canvis més  importants que la societat ha viscut en determinats moments, i les col·leccions del museu se'n fan ressò.

#DiaDones19

Amb la col·laboració de