Cicle Per amor a les Arts 2021-2022

Sala Chomón de la Filmoteca de Catalunya
Preus:

Entrada individual: 4 €. Reduïda*: 3 €

*Amics del museu, estudiants, aturats, jubilats, persones amb discapacitat legalment reconeguda, títols de família nombrosa o monoparental, Carnet Jove i carnet de la Xarxa de Biblioteques Públiques

Material:
PDF icon Programa Per amor a les arts 2021-2022

Programa Per amor a les arts 2021-2022

Us presentem la nova proposta del cicle Per amor a les Arts, liderat per la Filmoteca de Catalunya i el museu, en què la pintura, el teatre, la dansa, l’arquitectura, la música, el disseny, la literatura o l’òpera tornen a ser protagonistes. La programació d'aquesta sisena temporada, vinculada amb l’activitat d’altres equipaments i institucions del país, busca la sintonia entre programacions i pel·lícules derivades dels mateixos textos, partitures, espais escènics i arquitectònics o pintures. Variat en formes i gèneres, el cinema no deixa de retroalimentar totes aquestes disciplines amb mirades originals i sempre enriquidores. Les projeccions seran presentades per persones expertes en les matèries a fi d’incentivar el diàleg entre les diverses manifestacions artístiques, amb el cinema com a llenguatge universal que les uneix a totes.
El museu enguany col·labora al cicle en la projecció de tres pel·lícules:

• Dimarts 26 d'octubre de 2021: Francofonía (Aleksandr Sokurov, 2015. 88’). Després de la seva aproximació al Museu de l’Hermitage de Sant Petersburg a L’arca russa, Sokurov recorre un altre dels museus més visitats del món, el Louvre de París, per explorar les activitats de preservació de les seves obres sota l’ocupació nazi. El film dialoga amb l’exposició Museu en perill! Salvaguarda i endreça de l’art català durant la guerra civil. Presentació a càrrec dels comissaris de l’exposició.
  • Dimarts 15 de febrer de 2022: Antoni Gaudí, una visión inacabada (John Alaimo, 1974, 44’). En el marc de la gran exposició sobre Antoni Gaudí, recuperem aquesta pel·lícula rodada pel nord-americà John Alaimo el 1974 i inèdita fins el 2009. Protagonitzada per José Luis López Vásquez i música del mestre Joan Pineda. Presentació a càrrec de Juan José Lahuerta, comissari de l’exposició.
  • Dimarts 3 de maig de 2022: CINEMA I PINTURA. Projecció de: Miren el rostro (Pavel Kogan,1966, 10’), Georges de la Tour (Alain Cavalier, 1999, 26’), Magritte ou la leçon des choses (Luc de Heusch, 1960, 40’) i, Jackson Pollock 51 (Hans Namuth, 1951, 11’). Sessió que recorre l’interès històric del cinema per la pintura i les diferents maneres com els cineastes s’hi han apropat: des de l’enregistrament del procés creatiu fins l’assaig més personal i reflexiu. Presentació a càrrec d’Alex Mitrani.

Informació i reserves:

Totes les sessions estaran presentades per experts en les disciplines corresponents.

Pel·lícules en VOS. Aforament limitat.

Inscripcions a través del web de la Filmoteca.

Programa subjecte a canvis de darrera hora.

Cicle Per amor a les arts 2021-2022