Més sobre la Col·lecció Thyssen Bornemisza

Més sobre la Col·lecció Thyssen Bornemisza

Print

La pintura sobre taula de Pietro da Rimini i Taddeo Faddi, encara pintors medievals, inicia un recorregut que travessa el Quattrocento i el Cinquecento. La serenitat de la Mare de Déu de Fra Angelico i la Nativitat de Bernardino Butione mostren l'evolució de l'art italià fins a Tiziano, qui en marca la culminació a les sales del museu amb la Mare de Déu amb Nen i el Retrat d'Antonio Anselmi.

Seguim cap al barroc europeu: La presentació del Nen al Temple, de Ludovico Carracci, deixa pas a la Mare de Déu i el Nen amb santa Isabel i sant Joanet, de Rubens. Velers de Ruysdael és testimoni del naixement del paisatgisme holandès del segle xvii. La Santa Marina de Zurbarán i l'estudi-retrat de Mariana d'Àustria, del taller de Velázquez, fan present la pintura del Segle d'Or espanyol.

Al segle xviii els venecians Tiepolo, Piazetta i Canaletto van ser els autors de la millor producció a la ciutat de la llacuna. La família Thyssen- Bornemisza, però, també es fixà en l'intimisme d'Amorosi i el caràcter social de Tres captaires, de Giacomo Ceruti. Finalitza aquest repàs a sis segles d'art l'imprescindible espai dedicat als artistes septentrionals del segle xvi, amb retrats i obres religioses de Cranach, Wertinger, Mielich i Apt.

Col·lecció Thyssen Bornemisza - Catàleg