La joia en l'Art i l'Art en la joia

Actes del congrés La joia en l'Art i l'Art en la joia, que va tenir lloc entre els dies 17 i 18 de novembre de 2016, a la Sala de la Cúpula del museu. Sota el lema “La joia en l’art i L’art en la joia” es proposava analitzar la joieria en diàleg amb les diferents arts i els artistes, des de l’època medieval fins a la modernitat, en un context geogràfic d’abast internacional i en paral·lel a les col·leccions del Museu. Es va plantejar en quatre eixos temàtics (La joia d’art i la joia d’artista; Vicissituds i col·leccionisme de la joia; La joia com a síntesi d’art, i El simbolisme de la joia), la qual cosa va permetre una anàlisi des de diferents punts de vista: l’històric-artístic, el filosòfic, l’antropològic, l’etnogràfic, el tècnic, l’econòmic i el comercial.

Aquestes actes compilen els treballs dels investigadors que, moguts pel rigor i la passió de compartir les seves recerques des de diferents àrees del coneixement, van presentar la seva comunicació al Congrés, articulant un programa interdisciplinari i transversal.

Edició:

Museu Nacional d'Art de Catalunya

Autor principal:
VVAA
Any de publicació:

ISBN:

978-84-8043-348-8

Pàgines:

Format:

digital

Idiomes:

català, castellà, anglès