Els Ibers, cultura i moneda

2009 - Marta Campo et alii

Catàleg de l'exposició que proposa una aproximació a la història i la cultura dels ibers a través de les seves monedes, des dels inicis de l'arribada de la moneda als territoris habitats pels ibers i de les seves primeres encunyacions. Mostra la variada pluralitat d'emissions en plata i bronze encunyades per aquests pobles sota la dominació romana al llarg del segle II i la primera meitat del I aC, a més de les produïdes pels celtibers amb característiques similars. També s'analitza la informació que aporten les iconografies i les inscripcions monetàries, una de les bases més fermes per aproximar-se a les desaparegudes llengües ibèriques. Sovint, les monedes i les seves inscripcions són l'únic testimoni que tenim d'algunes de les seves ciutats i dels magistrats que les van governar.

Comprar el catàleg online

Edició:

MNAC

Autor principal:
Marta Campo et alii
Autors:

M. Campo, P.P. Ripollès, A. Domínguez Arranz, A. Aguilera Hernández, P. Otero Morán, A. Arévalo Gonzalez, E. García Riaza, M. Gonzalbes, F. Chaves Tristán, M.L de la Bandera Romero, F. Quesada Sanz, J. Velaza.

Any de publicació:

ISBN: