Boa Mistura pinta un gran mural a l’entrada de l’Hospital Maternoinfantil Vall d’Hebron, amb la col·laboració del museu i DKV

Interval de dates:
29/11/2017

Vall d’Hebron, el Museu Nacional i DKV Seguros s’alien en aquest projecte per apropar l’art a l’hospital. Les tres organitzacions coincideixen en la seva vocació per dur a terme projectes que ajudin al benestar de la societat

El col·lectiu Boa Mistura ha treballat al mur de l’accés a l’Hospital Maternoinfantil Vall d’Hebron i a la seva elaboració han participat també els nens hospitalitzats, així com els guanyadors dels DKV Fresh Art

El mural,de 19 metres de llarg per 4,5 d’ample, està inspirat en l’obra Ramon Casas i Pere Romeu en un tàndem, de Ramon Casas, que pertany a la col·lecció del Museu Nacional d’Art de Catalunya

El mes de desembre, el col·lectiu Boa Mistura va decorar l’Hospital Maternoinfantil Vall d’Hebron pintant un enorme mural de 19 metres de llarg per 4 i mig d’ample al mur d’entrada del centre sanitari.  Aquesta iniciativa és el colofó a la segona edició del concurs Fresh Art Kids de DKV, que aquesta vegada ha comptat amb la col·laboració del Museu Nacional d’Art de Catalunya i Vall d’Hebron. Aquest mural únic està inspirat en l’obra Ramon Casas i Pere Romeu en un tàndem, de Ramon Casas, que pertany a la col·lecció del Museu Nacional d’Art de Catalunya. El museu ha posat a disposició dels artistes tots els seus recursos i les obres per a l’elaboració d’aquest mural. Els artistes han comptat amb la col·laboració dels nens hospitalitzats a Vall d’Hebron, el personal de l’hospital, de DKV i del Museu Nacional, així com amb els dos guanyadors de l’edició 2017 del concurs  DKV Fresh Art en la categoria de graffiti.

Anteriorment a la creació del mural, que romandrà de forma permanent com un element més de l’hospital, els Boa Mistura i el Museu Nacional van realitzar un taller amb els nens per tal d’estudiar la pintura de Ramon Casas i definir la creació definitiva.

Per al col·lectiu Boa Mistura aquesta és la segona vegada que participen en un projecte d’aquestes característiques. Aquest equip d’artistes multidisciplinari i amb arrels al graffiti que va néixer a finals de 2001, ja va participar l’any passat en l’anterior edició del programa. Els seus treballs, desenvolupats principalment a l’espai públic amb l’objectiu de transformar el carrer i crear vincles entre les persones, es troben a molts llocs del món.

Concretament, aquesta acció pertany al programa Arteria de DKV, que engloba diversos projectes que fan servir l’art com una eina de comunicació amb l’objectiu de millorar la salut i la qualitat de vida de les persones. Des d’Arteria es treballa, a més, la humanització dels espais hospitalaris, amb l’objectiu de millorar l’experiència dels pacients i els acompanyants. La primera edició de Fresh Art Kids, celebrada l’any passat, va ser un gran èxit, amb més de 2.500 nens i nenes participants, i va culminar amb el gran mural que decora l’hospital Gregorio Marañón de Madrid. Aquest certamen neix amb la intenció d’impulsar la creativitat i la innovació dels nens i els adolescents a través de l’art.

Per al Museu Nacional, l’accessibilitat universal és un repte. Amb aquest projecte el museu busca facilitar la inclusió i la participació de tota la ciutadania, tant dins del museu com a fora. Per assolir aquesta accessibilitat universal el Museu Nacional no pot treballar sol i per això estableix aliances amb altres organitzacions. La realització de la pintura mural a l’Hospital de Vall d’Hebron, amb la col·laboració de l’empresa DKV, és un exemple d’un nou model de partenariat amb les empreses que va més enllà del simple patrocini.

Vall d'Hebron situa el pacient al centre de la seva activitat, en la cura de la salut i també el tracte durant la seva estada a l’hospital. Gràcies a la tasca dels professionals i a la col·laboració amb organitzacions com ara DKV i el Museu Nacional fem possible que la relació amb el pacient sigui més humana, propera i agradable. Aquest projecte va en la línia de la humanització de Vall d’Hebron i de la responsabilitat social de l’hospital.  És una aposta per la millora de la qualitat de vida dels pacients i els seus familiars.