Immaculada Concepció

Print
Ubicació: 
Sala 34
Artistes / Creadors / Autoritats: 
Francisco de Zurbarán
Fuente de Cantos, 1598 – Madrid, 1664
Etiquetes museu: 
Etiquetes socials: 
Sense etiquetes
Descripció:

La Immaculada Concepció representa Maria com a únic ésser mortal que es va deslliurar del pecat original. Aquest és un argument doctrinal catòlic de llarga tradició, molt representat en la pintura espanyola del Segle d’Or. Maria apareix dreta sobre cinc querubins que ocupen mitja lluna. Llueix un collaret amb l’anagrama A[ve] M[aria], mentre que una munió d’estrelles i d’angelets es confonen enmig dels núvols en l’aurèola que li envolta el cap. A les bandes hi ha dos àngels amb lliris, roses (atributs de puresa) i taules amb inscripcions del «Càntic dels Càntics». A les bandes, apareixen dos col·legials i símbols que s’atribueixen a Maria: Mirall sense taca, Escala de Jacob, Porta del Cel i Estrella del matí. Zurbarán va fer diverses versions d’aquest tema, però aquesta és, sens dubte, la millor.

Pintura

1632

252 x 170 cm

Llegat de Santiago Espona, 1958

Núm. del catàleg: 

065578-000

Oli sobre tela
Segle: XVII
Tema: Religió
Francisco de Zurbarán - Immaculada Concepció - 1632
Immaculada Concepció
Francisco de Zurbarán - Immaculada Concepció - 1632 [1]
Instalación de la «Inmaculada Concepción» de Francisco de Zurbarán en el Museu d’Art de Catalunya, Barcelona, 1980
Francisco de Zurbarán - Immaculada Concepció - 1632 [2]
Exposición «La época de los genios, Renacimiento y Barroco», Museu d’Història de la Ciutat, Girona, 1987
Francisco de Zurbarán - Immaculada Concepció - 1632 [3]
Instalación de la «Inmaculada Concepción» de Francisco de Zurbarán en el MNAC, Barcelona, 2004
Francisco de Zurbarán - Immaculada Concepció - 1632 [4]
Exposición «Zurbarán en el Museu Nacional d’Art de Catalunya», MNAC, Barcelona, 1998
Francisco de Zurbarán - Immaculada Concepció - 1632 [5]
Exposición «El esplendor de la pintura del Barroco. Mecenazgo catalán en el Museu Nacional d’Art de Catalunya», MNAC, Barcelona, 1996