IV Marató d’estalvi energètic al Museu Nacional

Interval de dates:
12/02/2019

El Museu Nacional se suma aquest any al IV Marató d’estalvi energètic durant el mes de febrer de 2019. Aquesta campanya està enfocada a la sensibilització i bones pràctiques en l'ús de les instal·lacions per reduir el consum d'energia i aigua, i va adreçada als edificis i equipaments d’ens públics, amb l’objectiu de destinar l’estalvi econòmic aconseguit a accions contra la pobresa energètica.

Els treballadors i treballadores han realitzat diferents propostes d’accions d’estalvi i eficiència energètica –fer servir les escales sempre que sigui possible, tancar els llums sempre que es tingui prou llum natural, apagar les pantalles dels ordinadors quan no s’estiguin utilitzant, etc.– i durant tot el mes de febrer el museu intentarà implementar-les el millor possible.

D’aquesta manera es vol reduir un 10% dels consums d'energia i aigua i fer difusió d’un ús més eficient. També es duran a terme accions de control, recollint dades i monitorant-ne el consum. Al final de mes, l’estalvi aconseguit es destinarà a la millora energètica dels habitatges públics de la localitat de Manlleu.

Animem a tots els usuaris a intentar fer un ús més responsable de les de l’energia i l’aigua a casa també, amb alguns consells molt senzills:

• No deixis l’ordinador en standby, apaga’l si no n’has de fer ús. La pantalla és l’element que més consumeix, així que apaga-la sempre que puguis, encara que només surtis un moment de l’habitació!
  • Desendolla el mòbil un cop el tinguis carregat
  • Tanca l’aigua de l’aixeta mentre t’ensabones les mans
  • Si tens aire condicionat fixa la temperatura de refrigeració a 25 graus; per cada grau inferior estaràs consumint prop d’un 8% més d’energia!
  • Substitueix les bombetes incandescents per llums de baix consum

#MaratoEnergia