El Museu Nacional participa al projecte "The Watercolour World"

Interval de dates:
02/05/2020

Més de 200 aquarel·les del fons del museu participen en el projecte internacional “The Watercolour World”, una base de dades mundial d’aquarel·les, datades entre 1750 i 1900, precursores de la fotografia.

El seu objectiu és crear la col·lecció prefotogràfica online més gran del món. Per això, tenen com a objectiu reunir les imatges de les aquarel·les en format digital i fer-ne difusió a partir d’un format geogràficament indexat i així obtenir una panoràmica del món abans de la fotografia.

El projecte està finançat per la Marandi Foundation, una organització sense ànim de lucre dirigida pels empresaris i filantrops Javad i Narmina Marandi i hi participen les principals col·leccions d’aquarel·les a nivell mundial de museus, arxius, biblioteques i col·leccions particulars.

Watercolour World

El Museu Nacional participa al projecte "The Watercolour World"