Club de Lectura Virtual ApassionArt
Club de Lectura Virtual ApassionArt
La Biblioteca Joaquim Folch i Torres del Museu Nacional d’Art de Catalunya, en col·laboració amb el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, convida a tothom que estigui interessat en el món de l’art i als amants de la ficció a participar en el Club de Lectura Virtual ApassionArt.
Al Club de Lectura es pot participar a través de la plataforma Ebiblio, que ofereix el Sistema de Lectura Pública de Catalunya i que fa possible el préstec de continguts digitals a totes les persones usuàries amb carnet de les biblioteques públiques catalanes. Només cal que us registreu amb el vostre carnet de les biblioteques públiques a la pàgina d’Ebiblio i sol·liciteu formar part del Club de Lectura ApassionArt. Puntualment, també fem trobades presencials al Museu per complementar els temes tractats a les lectures.
Aquesta és una activitat trimestral, i el 15 d’abril va començar la sisena edició, però encara hi sou a temps d’apuntar-vos-hi. En l’última edició ens endinsem en l’edat mitjana, tot aprofitant l’exposició “Lluís Borrassà. Els colors retrobats de la catedral de Barcelona” que es pot visitar fins al 2 de juliol al Museu.
Per conèixer millor aquest moment històric ple de contrastos, amb grans fites polítiques, artístiques i culturals, però amb crisis greus com guerres, epidèmies i conflictes socials, llegirem tres grans obres ambientades en aquesta època.
La primera lectura és Francesca de Barcelona, de Laia Perearnau, una novetat de l'any passat que ens narra la lluita tenaç de Francesca, una barcelonina de família humil, per trencar les convencions la seva època i aconseguir el seu propòsit: exercir oficialment la medicina en una societat en la qual aquest ofici estava reservat als homes. Una novel·la de ficció, però basada en fets reals que no us deixarà indiferents.
Seguirem amb El somni, de Bernat Metge, una de les grans obres mestres de la literatura catalana medieval. L'autor, funcionari de la Cancelleria Reial i conseller del rei Joan el Caçador, va escriure aquesta obra humanística per rebatre les acusacions de corrupció que se li feien. I amb la seva prosa extraordinària no només defensarà la seva innocència sinó que tan aviat ens parlarà de filosofia com comentarà amb humor els més variats aspectes de la vida quotidiana de l'època.
I acabarem amb Llibre de cavalleries, la primera novel·la i una de les obres més rodones de Joan Perucho, un dels escriptors catalans amb més personalitat del segle XX. En aquest llibre, Perucho desplega tota la seva extraordinària imaginació i ens convida a compartir les aventures del jove Tomàs Safont pels racons més exòtics de la Mediterrània, procurant complir les missions gairebé impossibles que li ha encarregat el rei d'Aragó mentre intenta, també, trobar-se a si mateix.
Així doncs, us convidem a retrocedir en el temps i traslladar-nos a l’edat mitjana per descobrir-la des de la ficció i de la mà del nostre moderador, Martí Casas, periodista i historiador de l’art.
