Cinquena edició de la Setmana Apropa Cultura

Interval de dates:
14/10/2019

Art a l’abast de tots amb Apropa Cultura!

Un any més, amb la tardor, la Setmana Apropa Cultura arriba al Museu Nacional d’Art de Catalunya. Aquest any, del 21 al 27 d’octubre, la programació es dedica al col·lectiu de dones en situació de vulnerabilitat. Destaquem tres accions del museu que s'emmarquen en la línia que ens proposa aquesta setmana:

• La mostra Nuar l'espai. Donació Aurèlia Muñoz rescata una dona creadora, present a les col·leccions del museu. Se'n farà la presentació als i les educadores socials el dia 30 de gener a les 16 h, al museu.
  • L’itinerari Art, dones, memòria i lluita posa en valor el paper de la dona al llarg de la història.
  • El programa Art i Salut, en col·laboració amb el Servei de Psiquiatria de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, posa el focus en la utilització de l’art com a eina d’apoderament, de participació i terapèutica, molt especialment entre el col·lectiu de dones més vulnerables, dones d’origen cultural divers, migrant o refugiades, amb simptomatologia d’estrès traumàtic. A partir del 10 d’octubre, cada dijous, fins el 12 de desembre.

Des de 1999 amb el programa Museu Espai en Comú (1999-2014), 1.483 usuaris i usuàries i 253 educadors i educadores socials han participat en programes de llarga durada. S’han fet 7 exposicions de petit format dels treballs artístics dels participants.

Des que formem part de la xarxa Apropa Cultura (2013-2018), unes 4.366 persones en risc d’exclusió social i de l’àmbit de la salut i 335 educadors i educadores socials han visitat el museu i han participat de les nostres visites i tallers. El curs 2018-2019 hi han participat 1.074 usuaris.

El museu ofereix visites, tallers i activitats especialment per a persones en risc d’exclusió social, i jornades professionals per a educadors socials, com el curs Educa amb l’Art.

Aquestes activitats són per a tothom i per a tots els gustos. Des de visites dinamitzades, comentades i converses a sales, fins a tallers de creació artística, jocs de pistes i activitats autònomes a la col·lecció i exposicions.

Tenim audioguies accessibles i vídeos explicatius en llengua de signes per a persones sordes.

Vegeu l'espot

#somApropa   #totesincloses