Art de postguerra sobre tapís i macramé, de la mà d’Aurèlia Muñoz

Interval de dates:
14/10/2019
El Museu Nacional ingressarà a la seva col·lecció obres tèxtils y sobre paper de l’artista Aurèlia Muñoz

El Museu Nacional d’Art de Catalunya acollirà a partir del 24 d’octubre 7 obres tèxtils i una col·lecció de dibuixos diversa que mostren la qualitat, originalitat, coherència i intensitat de la seva poètica i treball al llarg dels anys. Aquestes obres s’exhibiran temporalment en el context del projecte de conformació i desplegament de l’art de postguerra i segones avantguardes fins l’abril de 2020.

L’exposició plasma el naixement del llenguatge de l’art tèxtil gràcies a les seves obres, ja que Aurèlia Muñoz va ser una artista ben reconeguda en aquest àmbit aconseguint una concepció escultòrica que afecta l’espai i ofereix una experiència sensorial. Revistades, les seves obres mostren un refinament, un rigor avantguardista i una pertinença expressiva que no només obliga a rescatar-les per a la història, sinó que és susceptible de lectures en clau de contemporaneïtat.

La col·lecció conté obres de principis dels seixanta on treballa des d'una pintura lineal sobre arpilleres rústiques, collages tèxtils sobre paper, fins a la tècnica del patchwork en el tapís anomenat La font de la vida. D’altra banda, també es podrà visitar l’obra Ens social (1976), una escultura projectada en l’espai de grans dimensions i presència mostrada conjuntament amb esbossos i projectes que ajuden a entendre les peces majors i descobreixen la seva qualitat com a dibuixant.