Antoni Miralda: Anyell de l’Apocalipsi «Agnus Dei» (1989)
Antoni Miralda: Anyell de l’Apocalipsi «Agnus Dei» (1989)
Dins del programa “Artistes al museu”, aquestes festes es tornarà a penjar a la Sala Oval l’Anyell de l’Apocalipsi. «Agnus Dei». Serà la tercera vegada que es pot veure aquesta instal·lació al Museu.
Antoni Miralda (Terrassa, 1942) és una de les figures més destacades de l’art conceptual. Amb els seus cerimonials, complexes accions col·lectives, ha donat una dimensió litúrgica i festiva molt particular a les seves performances. El projecte Honeymoon Project (1986-1992) és una de les seves creacions més importants, on proposava el casament simbòlic entre l’estàtua de Colom de Barcelona i l’estàtua de la Llibertat, un enllaç entre les ciutats de Barcelona i Nova York. Es va estructurar en diverses accions al llarg del temps. Una d’elles va consistir en l’ofrena d’un cobrellit com a regal de casament. Aquest brodat gegantí representa l’anyell místic de l’absis de Sant Climent de Taüll, obra mestra de la col·lecció d’art romànic, que ha fascinat als artistes d’avantguarda. La seva presència misteriosa i mística esdevé aquí una icona pop. La peça, de 18 × 15 metres, es va tornar a exhibir al públic el 1995, a la Sala Oval, amb motiu de l’exposició Agnus Dei. L’art romànic i els artistes del segle xx, i, de nou, el 2019, amb la cerimònia-performance Peccata Mundi.
Més informació:
- Peccata Mundi. Una instal·lació de Miralda al Museu Nacional
- Article al Blog del museu: Peccata Mundi, la cerimònia-performance de Miralda
- Vídeo de la cerimònia-performance