Peccata Mundi. Una instal·lació de Miralda al Museu Nacional
Vine del 4 al 7 d’abril, amb entrada lliure, a veure l’Anyell de l’Apocalipsi, el tapís-cobrellit de 18x15 m exposat a la Sala Oval, que reprodueix l’Agnus Dei de la pintura mural romànica de Sant Climent de Taüll. Una creació d'Antoni Miralda, Premi Velázquez d’Arts Plàstiques 2018, que forma part del Honeymoon Project (1986-1992), que va celebrar el casament entre l’Estàtua de la Llibertat i el Monument a Colom. Acompanyant l’obra, la música de l’orgue de la Sala Oval tornarà a sonar simbòlicament durant els 4 dies.
La instal·lació Peccata Mundi es completa amb una selecció de diversos treballs de Miralda a l’entorn de Honeymoon Project, un material que permet capbussar-se en l’univers de l’artista.
Dissabte 6 d’abril, participa en una cerimònia-performance ideada per l’artista on tu seràs protagonista!
A partir de les 12.30 h, forma part d’un acte col·lectiu únic al voltant de l’obra Anyell de l’Apocalipsi amb Miralda com a mestre de cerimònies. Gaudeix d’un menú degustació inspirat en el receptari medieval i de la música de dues formacions de la Fundació Conservatori Liceu.
A les 17 h i amb entrada lliure, acte de cloenda de la cerimònia-performance a càrrec del contratenor Jordi Domènech, acompanyat a l’orgue de Dani Espasa.

Participa a la cerimònia-performance de Miralda!
Dissabte 6 d’abril
Places limitades
Antoni Miralda (Terrassa, 1942) fa molts anys que sent fascinació per la figura de l’Agnus Dei representat a la pintura mural romànica de l’Absis de Sant Climent de Taüll, conservada al Museu.
A l’Anyell de l’Apocalipsi, l’artista transforma la paleta cromàtica de la pintura mural romànica, feta a partir de pigments naturals dels Pirineus, en nous colors: turquesa, malva, rosa i platejat.
Des dels primers temps del Cristianisme l’anyell està dotat d’un fort contingut simbòlic: Crist és l’anyell de Déu i el bon pastor que té cura del ramat. Aquesta representació de l’animal amb 7 ulls que sosté el llibre dels 7 segells correspon a una imatge de la manifestació de Déu que apareix descrita a l’Apocalipsi. És una de les més esteses de la pintura romànica i respon a la tradició de considerar Crist com a veritable anyell pasqual immolat per a la salvació de la Humanitat.
A més de ser la icònica imatge del texit-cobrellit Anyell de l’Apocalipsi, que va desfilar per la Cinquena Avinguda de Nova York (1989), també es va poder veure al vídeo Barcelona Grand Menú (1983-1984), projectat al seu performàtic restaurant El Internacional de Nova York (1984-1986); al Pavelló espanyol de la Biennal de Venècia (1990), i en una nova desfilada a la ciutat de Barcelona, organitzada amb motiu de l’exposició Agnus dei. L’art romànic i els artistes del segle xx (1995).
Des de llavors, l’obra forma part de la col·lecció del Museu gràcies a la donació de l’artista, tancant així un cercle simbòlic i artístic.
Miralda és un artista reconegut internacionalment pels seus múltiples projectes instal·lacions i pel seu treball a l’entorn de la cultura i la gastronomia. El darrer premi que ha rebut ha estat el Premi Velázquez d’Arts Plàstiques 2018 en reconeixement de la seva trajectòria artística innovadora.
BLITZ #22: MIRALDA AUDIOVISUAL
Els dies 5 i 6 d’abril, a la sala Zumzeig Cinecooperativa tindrà lloc una programació audiovisual dedicada a l’obra de Miralda.
Es podrà veure una selecció de les seves obres de videoart, documentacions, comentaris crítics, etc. Per completar aquesta revisió audiovisual, que va des dels anys setanta fins a l’actualitat, també es presentaran reportatges i documentals d’altres autors a l’entorn de l’obra de Miralda.
Més informació:
https://zumzeigcine.coop/ca/portfolio/blitz-22-miralda-audiovisual-programa-1-2/
https://zumzeigcine.coop/ca/portfolio/blitz-22-miralda-audiovisual-programa-2/

Visita a la nostra col·lecció online l'obra original en la qual es basa Miralda
Honeymoon Project (1986-1992), Nova York
Antoni Miralda, Anyell de l'Apocalipsi. 1989. Museu Nacional d'Art de Catalunya

Cerimònia-performance del dissabte 6 d'abril
Miralda. Dibuix preparatori de les 7 Taulaülls. 2018
Idea i concepte: Miralda
Instal·lació del 4 al 7 d’abril
Música:
J. S. BACH
-Passacaglia et thema fugatum, BWV 582
-Erbarm dich mein, o Herre Gott, BWV 721
-Agnus Dei, de la Missa en si menor, BWV 232
Interpretat per Juan de la Rubia a l’orgue Walcker del Palau de la Música Catalana enregistrada el 25 de març de 2019
Tècnic de so: Gerard Font
Cerimònia-performance del 6 d’abril
Assessorament musical: Cristina Arribas amb la col·laboració d’Oriol Marés i el Conservatori Liceu
Assessora patrimoni culinari: Núria Bàguena
Bar assessor: Joan Serinyana
Equip FoodCultura: Montse Guillen, amb la col·laboració d’Alfonso Borragán
Vestuari: gentilesa del Teatre Nacional de Catalunya
Col·labora: Zumzeig Cinecooperativa