Presentació de Mur, 1919-2019 al Museu Nacional d'Art de Catalunya

Preus:

Activitat gratuïta

Material:
PDF icon MUR: CENT ANYS DE L’ARRENCAMENT DE LES PINTURES. Un punt d’inflexió en la preservació i protecció de l’art de Catalunya (pdf -907 Kb)

Dimecres 13 de novembre acollim l’acte que commemora els cent anys de l’arrencament del conjunt pictòric de l’absis de l’església del castell de Mur (actualment al Museu de Belles Arts de Boston), esdeveniment que va desencadenar l’ingrés al museu d’una sèrie de conjunts pictòrics com els de Taüll i Àneu, per preservar els tresors que dormien a les esglésies dels Pirineus, iniciant així una col·lecció de romànic única al món.

A través d'un entremès teatral, la companyia Comediants ens explicarà la història d'una majordoma del segle XII que ens situa al moment que van néixer les pintures de l'absis de Santa Maria de Mur. Un pintor de principis del segle XX clama al cel enfadat, i ens fa veure qui hi ha darrere del tràfic d'art que arrenca pintures dels absis amb la tècnica de l'strappo. I finalment l'Atlant, s'escapa del mural on aguanta el cel i, tot ballant, ens fa saber amb orgull, que la joia que s'exhibeix a Boston és pallaresa.

Programa

18 h Mur, guspira del MNAC, representació teatral dels fets de Mur de 1919 a càrrec de la companyia Comediants

19 h Tast de productes pallaresos

Joan Vallhonrat - Reproducció de les pintures de l'absis de Santa Maria de Mur - 1915