Nit del Museu Nacional 2021

Dissabte 3 de juliol de 2021, de 20 a 24 h

Preus:

Entrada gratuïta. Es recomana fer reserva prèvia per a un bon control dels aforaments

Dissabte 3 de juliol de 2021 celebrem la Nit del Museu Nacional amb portes obertes per gaudir del museu en un ambient lúdic i horari diferent. Art, comentaris d’obres de temàtica de la Guerra Civil i salvaguarda de patrimoni i oferta gastronòmica, de 20 a 24 h!

Comentaris a peu d'obra, de 20 a 23 h, cada 15 minuts. S'alternarà català i castellà

Les obres i/o àmbits que es comentaran en aquesta ocasió seran:

La guerra infinita. Antoni Campañà (3 àmbits):

1- Presentació i introducció de la figura d'Antoni Campañà, formació i context de la fotografia a principis de segle.
2- El compromís amb l'art de la fotografia: tècnica, experimentació i influències.
3-La capsa vermella. Les imatges mai vistes de la guerra civil.

Col·leccions d'art i Guerra Civil (4 àmbits):
1- Sala d'avantguardes
2- Cartellisme
3- El Pavelló de la República.
4- Els efectes de la Guerra Civil

Aeronàutica [vol] Interior (instal·lació)

Exposicions temporals i mostres

Una nova mirada sobre la col·lecció a través de l’exhibició, dins les sales del museu, d’una tria de dinou obres d’art contemporani de la Fundació Suñol, dels artistes Evru/Zush, Joan Brossa, Carmen Calvo, Eduardo Chillida, Lucio Fontana, Susana Solano o Antoni Tàpies. Aquestes obres entren en diàleg, per la via de l’analogia o del contrast, amb obres històriques de l’art medieval, renaixentista, barroc, o del període modernista.

Exposició retrospectiva que permet conèixer en tota la seva dimensió l’obra del fotògraf Antoni Campañà Bandranas. A través de més de 300 fotografies, descobrim la personalitat i les múltiples facetes d'aquest autor, i per primera vegada, podem admirar a les sales d’un museu una selecció de les fotografies de l’anomenada Capsa vermella, on Campañà va voler tancar la tragèdia viscuda durant la guerra, immortalitzada en milers d’imatges del conflicte.

Exposició que ofereix una nova aproximació a les relacions artístiques entre Catalunya i Japó a través de la ceràmica a partir de la presentació de dos grans ceramistes del segle xx: Josep Llorens Artigas (1892-1980) i Hamada Shōji (1894-1978), Tresor Nacional Vivent japonès.

Instal·lació de l’artista Francesc Torres a la Sala Oval del museu, de dos avions a escala 1:1, rèpliques de dos models d’aeroplans que van participar en la Guerra Civil espanyola.

Activitats autònomes

• Crims artístics: assassinat de cambra* (activitat per públic adult)
    Un itinerari autoguiat per les sales de Renaixement i Barroc, en què us proposem resoldre l’assassinat de cambra tancada ideat per l’autora de novel·la negra Raquel Gámez Serrano.
  • Veniu amb nens?
    Feu de detectius amb Els enigmes del Museu Nacional o descobriu la col·lecció de Renaixement i barroc amb l'itinerari rimat Veig, veig... molts capells!*

Oferta gastronòmica

• Restaurant Òleum: obert fins a les 23 h. Menú i suggeriments del dia. Es recomana fer reserva al 93 289 06 79 o [email protected].
  • Terrassa Fresc i Cafè: oberts fins a les 24 h. Pícnics a diferents preus, pack tapes + canya, entrepans i servei habitual de cafeteria.

Botiga

Durant la Nit, la botiga ofereix preus especials en una selecció de catàlegs. Per només 3, 6 o 10 euros, emporta’t un trosset de museu a casa!

Fes-te Amic durant aquest nit i emporta't una tote bag especial de regal!

*Per evitar contagis no lliurem material en paper però podeu imprimir els pdf.

Informació i reserves:

Reserva la teva entrada