La Nit dels Museus 2021

Dissabte 15 de maig de 2021, de 18 a 22 h.

Com cada any, la botiga farà descomptes especials en una selecció dels nostres catàlegs. Els preus són de 3, 6 i 10 €.

Preus:

Accés gratuït a tot el museu

Dissabte 15 de maig, celebrem la 15à edició de la Nit dels Museus, que es celebra a Barcelona des de l'any 2007, a partir d'una convocatòria de la Direction des Musées de France. S'ha consolidat a Europa com una nit d'àmplia participació ciutadana per visitar els museus fora d'horari (de nit) i amb propostes lúdiques adaptades a la Covid-19. Una nit màgica de portes obertes on us convidem a veure les obres amb una llum diferent. Aquest any us animem a gaudir de la col·lecció i de les exposicions temporals:

Exposicions temporals i mostres

Una nova mirada sobre la col·lecció a través de l’exhibició, dins les sales del museu, d’una tria de dinou obres d’art contemporani de la Fundació Suñol, dels artistes Evru/Zush, Joan Brossa, Carmen Calvo, Eduardo Chillida, Lucio Fontana, Susana Solano o Antoni Tàpies. Aquestes obres entren en diàleg, per la via de l’analogia o del contrast, amb obres històriques de l’art medieval, renaixentista, barroc, o del període modernista.

Exposició retrospectiva que permet conèixer en tota la seva dimensió l’obra del fotògraf Antoni Campañà Bandranas. A través de més de 300 fotografies, descobrim la personalitat i les múltiples facetes d'aquest autor, i per primera vegada, podem admirar a les sales d’un museu una selecció de les fotografies de l’anomenada Capsa vermella, on Campañà va voler tancar la tragèdia viscuda durant la guerra, immortalitzada en milers d’imatges del conflicte.

Mostra d’objectes quotidians reparats a través de cosits o brodats, per la creadora Svantje Busshoff. Amb aquestes delicades obres, ens convida a fixar-nos en tot allò que passa desapercebut o que pot semblar insignificant, una proposta que celebra les imperfeccions i els accidents dels objectes del nostre entorn.

Activitats autònomes

• Crims artístics: assassinat de cambra* (activitat per públic adult)
    Un itinerari autoguiat per les sales de Renaixement i Barroc, en què us proposem resoldre l’assassinat de cambra tancada ideat per l’autora de novel·la negra Raquel Gámez Serrano.
  • Veniu amb nens?
    Feu de detectius amb Els enigmes del Museu Nacional o descobriu la col·lecció de Renaixement i barroc amb l'itinerari rimat Veig, veig... molts capells!*

#NitdelsMuseusBCN

*Per evitar contagis no lliurem material en paper però podeu imprimir els pdf.

Informació i reserves:

Per un millor control dels aforaments, us preguem que feu la vostra reserva en línia.

La Nit dels Museus 2021