Torres-García a les seves cruïlles

2011 - Nicolás Arocena Armas, Tomás Llorens

Torres-García a les seves cruïlles reunirà més de vuitanta obres, principalment dibuixos, molts d’ells inèdits, de la col·lecció d’Alejandra, Aurelio i Claudio Torres, tot i que també es presentaran pintures i construccions en fusta. La mostra recorrerà, en els seus trets essencials, la trajectòria creativa de Joaquim Torres-García, una trajectòria que comprèn aproximadament la primera meitat del segle XX. Joaquim Torres-García (Montevideo, 1874-1949), format a la Barcelona modernista, va ser una figura clau del moviment noucentista fins a emprendre un camí, després de la seva marxa de Catalunya el 1920, que el portaria a convertir-se en un dels pioners de l’abstracció geomètrica, juntament amb artistes com ara Mondrian, Van Doesburg i Hélion. El propòsit d’aquesta exposició és aproximar el visitant a la intimitat del procés creatiu de l’artista, i mostrar les cruïlles en què es va trobar al llarg de la seva trajectòria: la inflexió clàssica del modernisme o els anys de París i Nova York. La mostra analitza els mites i temes recurrents a l’obra de Torres-García, al mateix temps que explora el contrast i la síntesi, o equivalència profunda, entre 'la bellesa clàssica' i la 'bellesa moderna'.

Comprar el catàleg online

Antoni Fabrés. De la glòria a l’oblit

Oriol Maspons. Quadern

Bartolomé Bermejo