Tancada amb èxit la campanya de micromecenatge iniciada l’abril per restaurar El violinista de Pablo Gargallo

Interval de dates:
19/07/2016

El violinista de Pablo Gargallo es podrà restaurar i tornarà a exposar-se a les sales del Museu Nacional, gràcies a la campanya de micromecenatge Salvem el violinista, liderada per la Fundació Amics del Museu Nacional. Durant la campanya, iniciada l'1 d'abril, s'ha aconseguit recaptar els 46.000 € necessaris per afrontar una restauració singular que promet ser emblemàtica.

Un total de 255 mecenes individuals han fet aportacions que van des dels 10 € als 7.000 €. Més del 80% dels mecenes són membres de la Fundació Amics del Museu Nacional d’Art de Catalunya. S’hi haurien d’afegir un nombre indeterminat de mecenes que han fet les seves aportacions de manera anònima a través de l’urna instal·lada al vestíbul del museu fins el passat 16 de juliol, data de finalització de la campanya amb motiu de la Nit del Museu Nacional. A més a més, al mes de maig la campanya va comptar amb la col·laboració especial de l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), que va oferir uns concerts de violí a la Sala de la Cúpula del museu, els beneficis dels quals es van destinar íntegrament a la campanya.

La restauració d’El violinista serà dirigida des del Departament de Conservació Preventiva i Restauració del Museu Nacional i es pot allargar més de mig any. La seva complexa intervenció requerirà, en certes fases, la utilització de diverses tecnologies industrials imprescindibles, com ara escaneigs en 3D, fresats numèrics, impressions digitals en 3D o el tractament de les planxes de plom en un reactor de plasma d’hidrogen.