Presentació projecte educatiu “L’hora blava”

Interval de dates:
14/11/2015
Hour:
Lloc:
Museu de Maricel i Cau Ferrat
Document:
PDF icon Programa de la jornada (pdf)

Museus de Sitges enllesteix un programa per apropar la figura i l’obra de Santiago Rusiñol als escolars. L’Hora Blava s’inspira en una iniciativa similar engegada pel Museu Nacional d’Art de Catalunya, que valora l’obra del senyor del Cau i en difon l’abast.

El 2007, amb motiu de la commemoració de l’Any Rusiñol, el Museu Nacional d’Art de Catalunya va iniciar una activitat per al públic escolar a l’entorn de l’obra d’aquest artista. Ara, vuit anys després i gràcies als convenis de col·laboració que promou la Xarxa de Museus d’Art, la maleta de L’hora blava arriba a Sitges, al Museu del Cau Ferrat i al Museu Maricel, per formar part de la seva oferta educativa. L’adaptació d’aquesta activitat és fruit de la col·laboració entre els departaments d’educació de les dues institucions.

L’Hora Blava va néixer amb voluntat de mostrar les diverses facetes de Santiago Rusiñol, la multidisciplinarietat de la seva obra i reivindicar-la com a eina de gran valor educatiu. El tema dels patis blaus, que va inspirar tot un cicle de pintures i textos de l’artista, és el punt de partida de la proposta.

L’objectiu final d’aquest programa escolar, de dues hores de durada, és que els usuaris comentin i relacionin trets de l’obra de Rusiñol d’una manera lúdica a partir de l’observació de les seves obres. L’activitat consisteix en un recorregut pel Cau Ferrat i el Museu de Maricel seguint l’obra de Rusiñol i altres artistes de l’època, com ara Ramon Casas, Càndid Duran o Joan Roig i Soler, i l’organització d’un taller en el qual els més petits experimentaran les diferents tonalitats de blaus pintant-ne unes mostres, que tenen com a punt de partida l’escenografia del primer acte de l’obra teatral El pati blau.

El 14 de novembre, Museus de Sitges ha organitzat una sessió oberta a professors i mestres perquè coneguin la proposta. Durant l’acte, intervindrà Vinyet Panyella, directora de Museus de Sitges, i Montse Curtiada, responsable del departament Educatiu, a més d’Esther Fuertes i Sandra Figueras, representants del departament d’Educació del Museu Nacional.

Per a més informació, cal trucar al 93 894 03 64 o bé enviar un correu electrònic a [email protected]

Vegeu l’itinerari

Presentació projecte educatiu “L’hora blava”