L’art de postguerra i segona avantguarda, 1940-1980
L’art de postguerra i segona avantguarda, 1940-1980
El Museu Nacional treballa per incorporar a la col·lecció l’art de l’època que va de la postguerra i el franquisme a la recuperació de la democràcia i els inicis de la postmodernitat, període que s’ha anomenat segona avantguarda i que fins ara ha estat poc estudiat.
A partir d’un intens procés de recerca, el museu està realitzant una tasca de patrimonialització per configurar la col·lecció d’aquest període. Les obres que ingressen, gràcies a donacions, dipòsits i adquisicions, s’exposaran a les sales finals d’art modern, com una perllongació del relat que ofereix la col·lecció permanent.
La qualitat i l’interès de l’art català d’aquests anys, tant en les seves connexions amb les grans tendències internacionals com en les seves singularitats, porten a conformar una col·lecció variada i complexa, que inclourà els artistes reconeguts i moltes figures encara per
descobrir o per redescobrir.
Durant aquest programa de patrimonialització i entrada a la col·lecció permanent de l’art català de postguerra i de les segones avantguardes, durant l’any 2019 es presentaran les obres d’Aurèlia Muñoz, Joan Claret, Ramón Llovet, Magda Bolumar, Fin (José Vilató), Francesc Todó i Messa (Francesc Sempere Fernández de Messa).
Aquesta és una col·lecció en construcció, que s’anirà enriquint atès que al llarg de l’any es preveuen més incorporacions.
Comissari: Àlex Mitrani, conservador d’art modern
Dates: primer trimestre de 2019