CaixaForum Sevilla descobreix l'edat d'or del cartell modern

CaixaForum Sevilla descobreix l'edat d'or del cartell modern

Interval de dates: 
21/09/2021

L’exposició Carteles de la vida moderna. Los orígenes del arte publicitario, comissariada per Ricard Bru, explica com, al voltant del 1900, en el període d’entresegles, el cartell publicitari es va convertir en un poderós mitjà de comunicació de masses i a la vegada en obra d’art. Tot això, en el marc d’una època de gran transformació social, cultural i estètica, considerada l’inici de la modernitat.

S’exposen 138 peces d’artistes, espanyols i internacionals, de la talla de Jules Chéret, Henri de Toulouse-Lautrec, Ramon Casas, Alexandre de Riquer, Joaquín Sorolla, Théophile A. Steinlen, John Hassall, Santiago Rusiñol o Antoni Utrillo. Aquests autors van plasmar en els cartells els grans canvis de la societat moderna en temàtiques com el paper de la dona, l’auge de la publicitat, la industrialització i el consum, la preocupació per la salut, les noves aficions o la vida nocturna.  

L’exposició es conforma d’una selecció molt acurada del valuós fons històric de cartells del Museu Nacional d’Art de Catalunya, d’on procedeixen la majoria de les peces, a més d’alguns préstecs de centres i col·leccions públics i privats. Aquesta és una col·laboració més entre el Museu Nacional i la Fundació ”la Caixa”, que des de fa anys treballen conjuntament en projectes expositius i artístics.

La mostra estrena la seva itinerància a CaixaForum Sevilla, on es podrà veure del 21 de setembre de 2021 fins al 16 de gener de 2022, i posteriorment viatjarà a CaixaForum Lleida.

 

#CartelesVidaModernaCaixaForum

Carteles de la vida moderna | exposició CaixaForum Sevilla