Jump to navigation
Cerca a la col·lecció
Cerca a l'arxiu
Del 20 de desembre de 2025 al 6 de gener de 2026
Marcel·lí Antúnez Roca (Moià, 1959) és conegut per haver desenvolupat un treball radical i colpidor que fusiona tecnologia i body art. L’experiència amb els grups de teatre d’avantguarda Los Rinos i La Fura dels Baus el va situar en un model creatiu col·lectiu transgressor. En els darrers anys ha fet un gir vers una forma molt particular d’art col·laboratiu, on dibuix i festa ens porten a una reivindicació militant de la natura, l’ecologisme i la cultura agrària.
Natura centrum est reuneix telons i objectes provinents d’accions, instal·lacions i murals creats amb la participació de persones i col·lectius diversos i heterogenis, des del 2014 fins a l’actualitat. Els deu mòduls i la figura gegant de Vulcà organitzen centenars d’objectes, entre els quals destaquen els telons parpella o els dibuixos gegantins, que, a la manera dels llibres pop-up, poden canviar d’aspecte quan s’obren com finestres.
Una activació diària, a les 12 del migdia, convida els participants a transformar la mostra i a donar vida als telons. Aquesta instal·lació —una corrua grotesca i bella alhora, joiosa i reivindicativa— envaeix sorollosament l’espai del Museu i el transforma en un campament de resistència i aprenentatge en què s’assenyala la urgència de revertir la doctrina civilitzadora que ha desplaçat la natura del centre de la nostra vida comuna.