La "Nova Dona" entra a l'acadèmia
La "Nova Dona" entra a l'acadèmia
La "Nova Dona" no només es preocupava del seu aspecte, sinó que també s'interessava per la seva educació i el seu desenvolupament personal i professional. Cada cop, més dones es van guanyar el dret a anar a la universitat. Algunes es van educar en prestigioses facultats i es van convertir en advocades, metgesses, periodistes i professores. Les dones finalment van sortir de l’àmbit domèstic i van passar del treball reproductiu (neteja, cuina i criança dels fills) al productiu en el sector econòmic. Aquestes noves activitats exigien roba més adequada i es van posar de moda les camises i el vestit.
La "Nova Dona" es va començar a interessar no només per estudiar i gaudir de l’art, sinó que va començar a desenvolupar les seves dots en les diverses modalitats artístiques per expressar-se. Així, les dones van canviar el rol passiu que fins aleshores havien tingut en el món artístic per un rol més actiu: van començar a crear obres d’art, una nova de generació de dones artistes havia nascut.
Aquestes dones avantguardistes estaven obertes a canvis radicals i a solucions extraordinàries en l'àmbit de la moda. Van començar a reemplaçar els voluminosos barrets d’ala ampla per models més petits i discrets. Cap al 1909 es va introduir el cabell curt, força abans que esdevingui tendència, ja als anys 20, que a vegades es complementava amb postiches, petites perruques, rissos o falsos monyos.
Per saber-ne més:
- Ethel Wright, Success. June 1902, 1902
- Blanche Ostertag, Carson Pirie Scott & Co, cap a 1899-1902; Alphonse-Marie Mucha, Chocolat Idéal, anterior a 1897 i Anònim, Why Not Have a Gas Range, anterior a 1903
- Émile Berchmans, Institut Comercial des Industriels du Hainaut, anterior a 1903; Edward Penfield, Harper's August. Tom Sawyer Detective, 1896 i Maxfield Parrish, Copco Bathsoap, 1896
- Josep Maria Tamburini, Harmonies del bosc, cap a 1896 i Francesc Masriera, Una melodia de Schubert, 1896
- Alexandre de Riquer, 3ra. Exposición de Bellas Artes é Industrias Artísticas, 1896
- Emili Vilà, Fotografia model per al cartell "Taking Ways!", cap a 1920-1925 i Emili Vilà, Sense títol [France Dhélia], cap a 1925