Guia temàtica "L'Exposició Internacional de 1929"

Amb motiu de la celebració de l’Exposició Internacional de 1929, la ciutat de Barcelona va iniciar un conjunt de reformes urbanístiques. Si a l’Exposició Universal de 1888 la modernització de Barcelona es va centrar en el Parc de la Ciutadella i els seus voltants, l’any 1929 fou protagonista la muntanya de Montjuïc. Com a porta d’accés al recinte es van aixecar dues torres que evocaven el Campanile di San Marco (Venècia).

La transformació social i urbanística, així com l’ambiciós projecte d’il·luminació que es va dur a terme fa gairebé un segle va requerir una gran inversió econòmica. La Plaça d’Espanya, l’Estadi Olímpic, el Teatre Grec, el Poble Espanyol, el Palau Nacional i la Font Màgica són algunes de les construccions que tenen el seu origen en l’Exposició. Paradoxalment, les exposicions d’arquitectura efímera impulsen un nou paisatge urbà que acaba perpetuant-se.

L’Exposició Internacional de Barcelona es va inaugurar el 19 de maig de 1929 i es va clausurar el 15 de gener de 1930. La Biblioteca Joaquim Folch i Torres conserva les invitacions de l’alcalde als actes d’inauguració i cloenda.

Palau Nacional
A la biblioteca