Guia temàtica "Joaquim Folch i Torres"

“Como Noé en el Arca, en enero de 1937, durante nuestra guerra, pusimos en grandes camiones lo mejor de nuestro patrimonio artístico mobiliario; el mejor ejemplar de cada especie, y los llevamos a París”.

Joaquim Folch i Torres

Destino, n. 1247 (1 de julio de 1961), p. 17

Historiador, museòleg i crític d’art, Joaquim Folch i Torres (1886-1963) va tenir un paper destacat en el rescat i salvaguarda del patrimoni artístic, així com en l’adquisició d’obres per a les col·leccions d’art de Catalunya.

En 2013, dins dels actes d’homenatge amb motiu del 50è aniversari de la seva mort, la Biblioteca del Museu Nacional d'Art de Catalunya passà a denominar-se Biblioteca Joaquim Folch i Torres. Elaborem aquesta guia temàtica per recordar la seva figura i el seu compromís amb l’art i la cultura catalana.

Joaquim Folch i Torres
A la biblioteca