El romànic a les col·leccions del MNAC

2008 - M. Castiñeiras i J. Camps, amb la col·laboració de J. Duran-Porta

Llibre que aporta una visió àmplia i actualitzada d’una de les etapes més singulars de l’art català a través de l’esplèndida col•lecció del Museu Nacional d’Art de Catalunya, integrada pels excepcionals conjunts de pintura mural, però també per una magnífica sèrie d’obres de pintura sobre taula, escultura en fusta i pedra, i objectes d’art sumptuari. A través d’algunes de les seves obres mestres, com les pintures de l’absis de Sant Climent de Taüll, el Frontal d’Avià o la Majestat Batlló, es proposa, paral•lelament, un recorregut pel romànic català posat al dia d’acord amb les últimes aportacions de la recerca duta a terme, en gran part, dins el mateix Museu. També inclou apartats dedicats al context general del romànic, a la història de les col•leccions, especialment a la fascinant aventura de la pintura mural, així com a l’interès que el romànic va despertar en els artistes de les avantguardes del segle XX, mostra de la seva actualitat.

Comprar el catàleg online

Edició:

MNAC/Lunwerg, S.L.

Autor principal:
M. Castiñeiras i J. Camps, amb la col·laboració de J. Duran-Porta
Any de publicació:

ISBN:

978-84-8043-194-1

Pàgines:

Format:

29.50 x 25 cm.

Enquadernació: