De París a Cadis. Calotípia i col·lodió
De París a Cadis. Calotípia i col·lodió

Les pàgines De París a Cadis. Calotípia i col·lodió ens proposen un recorregut que s'inicia en la calotípia, tècnica amb la qual les imatges s'obtenien a partir de negatius de paper. El col·lodió, descobert el 1851, suposarà un salt qualitatiu, ja que proporcionarà a l'autor una qualitat major pel que fa a la definició de la imatge i la possibilitat de reproduir-la les vegades que vulgui a partir d'un negatiu. De París a Cadis. Calotípia i col·lodió presenta obres cabdals de la història de la fotografia, que ens fan entendre l'evolució de les seves primeres aplicacions: arquitectura, retrat, etnografia, obres públiques, etc. Ambdues tècniques van ser utilitzades en les fotografies que els viatgers romàntics de l'època van fer a Espanya, com a complement ideal a les seves cròniques literàries. La mostra vol ser, doncs, també, un homenatge a tots aquests pioners, que potser no es consideraven artistes en el sentit que més tard van assumir els pictorialistes.
Museu Nacional d'Art de Catalunya
Davi Balsells, César Díaz-Aguado, Asunción Domeño, Mario Fernandez, Angel Mª Fuentes, Ricardo González, Rafael Levenfeld, Mercedes Mutiloa, Juan Naranjo, Bernardo Riego, Larry J. Schaaf, Marie-Loup Sougez, Valentin Vallhonrat.
2004
978-84-8043-118-7
246
Rústica
Català amb traducció a l'anglès; castellà amb traducció a l'anglès