Cinc segles de numismàtica catalana

2007 - M. Campo, A. Estrada-Rius et alii.

Catàleg de l'exposició que es presenta al MNAC entre el 13 de juny de 2007 i el 4 de maig de 2008 per commemorar el 75 aniversari de la fundació del Gabinet Numismàtic de Catalunya (GNC). Per a celebrar aquesta efemèride s'ofereix, per primer cop, una visió global centrada a Catalunya, de l'evolució de la numismàtica com a disciplina, des del Renaixement al segle XX, a través de la formació de monetaris privats, de l'inici i de la consolidació dels estudis numismàtics, així com de la fundació de museus públics específics. Tot plegat està justificat per la constatació que el GNC ha esdevingut, d'ençà la seva creació, hereu d'aquesta llarga tradició en assumir les principals col·leccions i biblioteques numismàtiques catalanes públiques i privades. En el darrer apartat del llibre s'ha sistematitzat la rica tipologia de peces que custodia el GNC de la moneda al paper valor, dels instruments de fabricació a la medalla o la sigil·lografia- escollint-ne els exemples més representatius de les col·leccions del MNAC.

Comprar el catàleg online

Edició:

MNAC

Autor principal:
M. Campo, A. Estrada-Rius et alii.
Autors:

M. Campo, A. Estrada-Rius, J. Carbonell, J. Casanovas, M. Clua, C. Marcos, B. Mora, T. Volk.

Any de publicació:

ISBN:

978-84-8043-173-6

Pàgines:

Format:

21 x 29.7 cm.

Enquadernació:

Rústica

Publicacions

Antoni Fabrés. De la glòria a l’oblit

Bartolomé Bermejo

De la dracma a l’euro. Sistemes i unions monetàries a l’occident d’Europa