Campanya de micromecenatge per restaurar l’escultura de Pablo Gargallo 'El violinista'

Interval de dates:
05/04/2016
Document:
PDF icon Fullet informatiu - 156 Kb

Els Amics del Museu Nacional posen en marxa una nova campanya de micromecenatge per recaptar els fons necessaris per restaurar l’escultura de Pablo Gargallo El violinista, que pateix un greu deteriorament a causa de la incompatibilitat dels materials amb què està feta: una ànima de fusta recoberta de plom.

Aviat farà cent anys que El violinista de Gargallo forma part de les col·leccions públiques catalanes i, per la seva rellevància artística, sempre ha estat exposada. L’any 2010, però, es va retirar de la col·lecció permanent en fer-se evident el deteriorament de l’obra.

La campanya, que estarà en actiu fins al 30 de juny, es proposa aconseguir els 46.000 € necessaris per afrontar la restauració, planificada en diverses fases per la seva complexitat. Les aportacions es podran fer a través del web de la Fundació Amics del Museu Nacional, al taulell d’entrada del museu o directament i de forma anònima dipositant la donació en una urna instal·lada al vestíbul del museu.

Per saber-ne més sobre El violinista de Pablo Gargallo (vídeo)

Activitats relacionades: conferència El Violinista de Pau Gargallo: estudi previ d’una restauració necessària; concerts: Quartet núm. 9 de Dmitri Xostakóvitx i Barcelona 1920: art, jazz i avantguardes.

Escolteu música de l'època d'El violinista al compte d'Spotify del Museu Nacional d'Art de Catalunya

#SalvemViolinista