Arts and Crafts i William Morris

Interval de dates:
19/09/2017
Document:
PDF icon Presentació de la mostra a Madrid (pdf-142 Kb)

El Museu Nacional i la Fundación Juan March organitzen una gran exposició sobre el moviment Arts and Crafts i William Morris que reunirà 300 obres d’importants museus britànics

William Morris i companyia: el moviment Arts and Crafts a Gran Bretanya, produïda pel Museu Nacional d’Art de Catalunya i la Fundación Juan March (Facebook, @fundacionmarch), es proposa explorar i valorar en profunditat les múltiples facetes del dissenyador, artesà, empresari, poeta, assagista i agitador social William Morris (1834-1896), així com de les principals figures del moviment britànic Arts and Crafts. El projecte tracta de mostrar no només la figura històrica de Morris, sinó també la vigència de la seva obra i les seves idees.

Aquesta exposició s’inscriu en la línia de treball que porta a terme el Museu Nacional per presentar els grans moviments europeus en relació amb la seva col·lecció, en aquesta cas amb el modernisme.

L’exposició es presentarà a la Fundación Juan March, a Madrid, a partir del 6 d’octubre i fins al 21 de gener.

A Barcelona es podrà veure al Museu Nacional d’Art de Catalunya des del 22 de febrer fins al 21 de maig de 2018.

La mostra està organitzada en quatre seccions cronològiques i temàtiques i presenta  300 peces importants de mobiliari, tèxtils, papers pintats, joies, vidre, ceràmica, metal·listeria, enquadernacions, pintura, dibuix, gravat i fotografia.

La gran majoria de les obres arriben d’institucions britàniques com el Victoria and Albert Museum, el Fitzwilliam Museum, la National Portrait Gallery, la Tate, la Whitworth Art Gallery, la William Morris Gallery o la William Morris Society, a més d’importants  col·leccions particulars. Destaca un immens tapís realitzat per Morris & Co a la dècada de 1890 que il·lustra la llegenda del Sant Grial, l’exquisit  armari  d’Ernest Gimson pintat per Alfred Powell amb imatges de la vida rural als Cotswolds, els magnífics panells brodats per Margaret Macdonald, o una gran finestra de Frank Lloyd Wright.

El catàleg, en dues edicions (català i castellà) proporciona la possibilitat d’introduir-se en la figura i l’obra de William Morris i el moviment Arts and Crafts.

Tetera, anònim, cap a 1900