Pneumotòrax. Una perforació a l’arxiu-pulmó del Museu Nacional

Interval de dates:
06/06/2019

L’artista i educador Jordi Ferreiro ha investigat la llarga relació que té l’educació amb el museu a partir de la documentació que guarda el nostre arxiu. La seva recerca l’ha inspirat a voler reactivar algunes de les experiències que es van fer en el passat i crear un dispositiu que convidi a la reflexió sobre el paper de l’educació als museus avui.

L’arxiu-pulmó és el dipòsit intermedi on es troba la documentació pendent de ser classificada i codificada. La perforació que fa Ferreiro permet fer sortir d’aquests espais interns d’arxiu:  fotografies, documents, retalls de premsa, etc.. que il·lustren el  paper pioner del museu en el vincle educació-art des de fa més de 20 anys. La intenció és també escampar alguns d’aquests materials per altres racons del museu, gràcies a unes petites “fugues” o  intervencions.

PNEUMOTÒRAX es presenta a diferents espais del museu com una fuga de tots aquells documents, materials i experiències entre allò artístic i allò educatiu des de l'any 1945 fins al 2000 i que demostren el paper importantíssim de Catalunya com a motor capdavanter en la renovació pedagògica.

En aquests temps de reflexió intensa sobre el paper de l'educació a Catalunya i coincidint amb el 45è aniversari del departament educatiu del museu, aquesta fissura a l'arxiu-pulmó pretén produir un estat de pausa i reflexió de la institució cultural a través de la revisió de la seva història.

• Pneumotòrax. Una perforació a l’arxiu-pulmó del Museu Nacional
  • del 6 de juny al 23 de febrer de 2020
  • Presentació del projecte: dijous 6 de juny, a les 13 h
  • Gratuït