Pneumotòrax - Tercera fuga

Interval de dates:
17/05/2021
Document:
PDF icon NEUMOTÓRAX - Tercera fuga (publicació digital, 21,1 Mb)

L’artista i educador Jordi Ferreiro fa un darrer gest per obrir i fer circular la documentació que va trobar després de gairebé dos anys de recerca a l’arxiu del museu i que va resultar en la mostra i programa públic PNEUMOTÒRAX (Espai EducArt 2019/2020).

Aquest projecte va suposar una immersió en la documentació més vinculada a la tasca educativa del museu, pioner en aquest àmbit, amb una voluntat clara de treure-la a la llum. La fissura feta a l’arxiu es va materialitzar de maneres ben diferents: la instal·lació a l’espai educArt, una mostra de publicacions a la biblioteca i tot un programa de visites conjuntes amb l’equip del museu.

La darrera fuga del PNEUMOTÒRAX de Jordi Ferreiro és aquesta publicació digital amb llicència Creative Commons amb articles de Teresa González, Reme Barbero i Sara Torres i una selecció de la documentació trobada a l’Arxiu, un darrer gest per deixar que aquests materials continuïn circulant i interpel·lant-nos.

Pneumotòrax. Una perforació a l’arxiu-pulmó del Museu Nacional - publicació digital