Encetem un Club de lectura i una Comunitat virtual!

Interval de dates:
14/09/2021

La Biblioteca Joaquim Folch i Torres del Museu Nacional d’Art de Catalunya, en col·laboració amb el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, ofereix a partir d’octubre dues noves activitats virtuals relacionades amb la lectura i l’art.

Pels amants de la ficció, us presentem el Club de lectura virtual ApassionArt des del qual farem una immersió en l’art i en tot allò que l’envolta, artistes, obres, esdeveniments, amor, passió, odi, intrigues i molt més a través de les històries que ens expliquen el llibres seleccionats.

Es tracta d’una activitat trimestral i el 4 d’octubre ens estrenem endinsant-nos en el Modernisme i la figura de Gaudí, a través de tres obres. La primera lectura serà El pintor d’ànimes d’Ildefonso Falcones; la segona, durant el mes de novembre, L'homenatge de Xulio Ricardo Trigo; i la tercera, pel desembre, Jo, Gaudí de Xavier Güell.

Al club de lectura es pot participar a través de la plataforma Ebiblio, que ofereix el Sistema de Lectura Pública de Catalunya i que fa possible el préstec de continguts digitals a totes les persones usuàries amb carnet de les biblioteques públiques catalanes.

Així doncs, us convidem a retrocedir en el temps i traslladar-nos a inicis del segle XX per descobrir el modernisme des de la ficció de la mà del nostre moderador, Martí Casas, periodista i historiador de l’art.

També, per a qui vulgui aprendre i aprofundir en temes artístics, us recomanem la Comunitat virtual Fanàtics de l’Art, que es portarà a terme a través de Tellfy, una aplicació que, amb un format de missatgeria instantània, permet a les persones que hi participin comunicar-se i intercanviar idees.

L’objectiu és difondre el coneixement sobre l’àmbit artístic i promoure el diàleg de manera fàcil i àgil perquè hi podreu accedir en qualsevol moment i a qualsevol hora des dels vostres dispositius mòbil.

Fanàtics de l’Art és una comunitat conduïda per la historiadora de l’art Natàlia Esquinas, que s’encarregarà d’anar afegint nous continguts i temes de debat per fomentar el diàleg i l’intercanvi d’opinions. Així, es recomanaran lectures, vídeos, podcast, visites i activitats, entre d’altres.

Per més informació i per inscriure-us a les activitats podeu anar a:

Club de lectura Virtual ApassionArt

Informació general al web del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya

Inscripcions amb el carnet de Biblioteques públiques

Comunitat virtual fanàtics de l’Art

Accés a la comunitat

club de lectura