El Museu Nacional arriba a Tòquio amb Barcelona, the city of artistic miracles

Interval de dates:
07/02/2020

Avui s’inaugura a Tòquio Barcelona, The city of artistic miracles, una gran exposició sobre la Barcelona del modernisme que durant el 2019 s’ha pogut veure a museus i centres d’art de diferents ciutats del Japó.

A través de 120 obres, pintures, escultures, dibuixos, fotografies, maquetes, plànols i objectes, la mostra parla de la transformació de la ciutat i de l’extraordinària efervescència artística que Barcelona va viure durant les últimes dècades del segle XIX i les primeres del XX. El Museu Nacional hi col·labora amb unes 60 obres d’artistes com Ramon Casas, Santiago Rusiñol, Carles Casagemas, Isidre Nonell, Joaquim Mir, Ricard Canals, Romà Ribera, Antoni Gaudí, Gaspar Homar, Juli González.

La mostra s’ha presentat a Sapporo, Nagasaki, Himeji i Shizuoka abans d’arribar a Tòquio, on es podrà veure fins al 5 d'abril de 2020.

Barcelona, The city of artistic miracles

Organitza: Museu de la Prefectura de Nagasaki i diari Kobe, amb la col·laboració del Museu Nacional d’Art de Catalunya.

Supervisor acadèmic: Akira Kinoshita, catedràtic d’Història i Cultures de la facultat d’Humanitats. Universitat femenina de Showa.

Seu actual de l’exposició: Tokyo Station Gallery: del 8 de febrer al 5 d’abril de 2020

#elmuseualmón