800 nens i nenes construeixen la casa dels seus somnis a 14 escoles de Barcelona

Interval de dates:
01/12/2020
Document:
PDF icon Nota de premsa (pdf)

Aquest any Construint a la Sala, es transforma en Construint a les escoles, formant una xarxa a 14 escoles, als 10 districtes de Barcelona, on més de 800 nens i nenes construiran la casa dels seus somnis sota el lema: ‘Viure, treballar i jugar’. L’activitat donarà, així, veu als infants perquè expliquin de manera creativa la seva experiència durant el confinament a casa.

‘Construint a la Sala’ és un taller que es celebra cada any, des de fa 14 anys, a la Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya, on més de 600 nens i nenes construeixen la casa dels seus somnis, amb l’ajut de més de 200 arquitectes, artistes, educadors i d’altres professionals.

Malgrat aquest any l’activitat no es podrà celebrar al Museu Nacional, degut a l’emergència sanitària de la Covid-19, l’associació Construint a la Sala i el Museu Nacional, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i el Col·legi d'arquitectes de Catalunya, portaran el taller a 14 escoles de Barcelona, repartides pels 10 districtes de la ciutat.

Tot i la situació difícil d’enguany, el projecte arribarà a un públic més ampli i divers, que potser fins ara no havia tingut la oportunitat de participar a les anteriors edicions celebrades al Museu Nacional. Els alumnes, d’entre 2n i 5è de primària, treballaran dins el seu grup estable i comptaran amb el suport de més de 40 docents i 40 arquitectes i altres professionals del sector. Sota el lema ‘Viure, treballar i jugar’, els infants podran expressar la realitat que han viscut a casa durant el confinament i crear la casa dels seus somnis, on tot hi tingui cabuda.

‘Construint a les escoles’ es celebrarà durant les primeres dues setmanes de desembre de 2020 i posteriorment es farà una exposició de maquetes seleccionades durant els tallers, al Museu Nacional i al Col·legi d’arquitectes de Catalunya.

L’associació Construint a la Sala, té com objectiu principal apropar l’arquitectura als infants d’una manera creativa i lúdica, donant-los eines per comportar-se com a futurs usuaris responsables del seu entorn. D’altra banda fomenta la creació d’una xarxa de professionals del sector, que regeneren la seva creativitat cada any a través del contacte directe amb els infants.

#ConstruintAlesEscoles

Construint a la Sala 2020: Construint a les escoles