Vallmitjana: passat, present i futur de l’escultura

Dijous 16 de maig, de 17.30 a 19 h. Activitat gratuïta amb inscripció prèvia

de 17.30 a 19 h

Lloc:
Sales d’art modern
Preus:

Activitat gratuïta amb inscripció prèvia

Amb motiu de la celebració de l’Any Vallmitjana us oferim una visita a les sales d’art modern per conèixer l’obra i el context dels germans Venanci i Agapit Vallmitjana i Barbany. La visita l'impartiran Natàlia Esquinas i Cristina Rodríguez-Samaniego i s’emmarca en les activitats previstes amb motiu de la celebració de l’Any Vallmitjana (2019).

Amb l'objectiu de presentar als germans Vallmitjana en el seu context, com a present, en una època de transició, singular i rica, de gran rellevància en el procés d’evolució estilística de l’escultura cap a la modernitat. Se situarà la seva obra i la seva trajectòria en relació a la dels seus mestres -el passat-, i la dels seus seguidors –el futur-, tot obrint una finestra tant a l’art català vuitcentista com al propi del tombant de segle.

Els germans Venanci i Agapit Vallmitjana i Barbany van ser el nexe d’unió entre el Neoclassicisme d’arrel italiana de Damià Campeny, i la generació dels modernistes, deixebles seus, protagonitzada entre d’altres per Josep Llimona. La seva posició com a referents, com a renovadors del llenguatge escultòric abans del 1900, els converteix en la frontissa clau per poder assentar les bases de l’escultura figurativa del segle XX.

La visita abordarà obres tan representatives dels Vallmitjana com el Crist Jacent o La bellesa dominant la força, però també d’altres de menys conegudes, tot transitant per la riquesa de gèneres tractats pels escultors en el decurs de les seves carreres professionals. Tanmateix, permetrà posar-les en relació amb peces de Campeny, com ara Lucrècia o Cleòpatra, amarades de la sensibilitat clàssica del 1800; i d’altres de Llimona, com Modèstia, afins a la poètica simbolista de finals de segle.

Amb motiu d’aquesta activitat, es trauran de les reserves algunes obres, que es podran veure exclusivament en aquesta ocasió.

Informació i reserves:

Activitat gratuïta amb aforament limitat. Inscripció online obligatòria.

Per al bon funcionament de l’activitat, us preguem la màxima puntualitat

Accessos especials amb motiu del Saló Internacional de l’Automòbil

En bus: línia 150