Sonoritats subversives: veus, guerrilles i refugis LGTBI. Volum I. Guerrilles

Dimarts 28 de setembre de 2021, a les 18.30 h.

Logo Guerra Civil

Lloc:
L'activitat tindrà lloc al Centre LGTBI (C/ Comte Borrell 22, Barcelona). Cal arribar 15 minuts abans per respectar l'ambient de silenci que requereix l'enregistrament. Aforament molt reduït...
Preus:

Activitat gratuïta amb inscripció obligatòria

Sonoritats subversives: veus, guerrilles i refugis LGTBI  són dues trobades que s'enregistraran a mode de podcast i que apostaran per recuperar aquelles veus queer que han estat silenciades al llarg de la història, fent un exercici de memòria històrica sobre el col·lectiu LGTBI durant la Guerra Civil i la dictadura. Les trobades proposen una mirada triangular entre les obres de la col·lecció, el context LGTBI de l’època i l’apropament des de la contemporaneïtat.

La primera d'aquestes trobades, Volum I. Guerrilles, posarà en relació aquelles peces de la col·lecció del museu centrades en la lluita de les guerrilles republicanes amb la història de Florencio Pla, conegut popularment com La Pastora o també com "el maqui intersexual" i farà una reflexió sobre el llenguatge de lluita i revolució utilitzat pels diversos moviments d’acció queer contemporanis.

L’enregistrament del podcast s’emetrà en directe des del Centre LGTBI de Barcelona i el podràs seguir en viu a través del canal YouTube del museu el proper 28 de setembre a les 18.30h. amb inscripció prèvia.

Podcast presentat per Núria Perales, cap de Comunicació del Museu Nacional, i conduït per Víctor Ramírez Tur, historiador de l’art i professor de la Universitat de Barcelona i de la Universitat Autònoma de Barcelona. Amb la col·laboració de Teo Pardo, activista transfeminista i educador sexual i Laura Vila, actriu i activista intersex.

Amb la col·laboració del Centre LGTBI de Barcelona

logo Centre LGTBI Barcelona

#ArtConflicteMemòria

Informació i reserves:

Si vols seguir l’enregistrament en línia, cal inscripció obligatòria en aquest enllaç.

Si vols assistir presencialment com a públic a l’enregistrament, al Centre LGTBI (C/ Comte Borrell 22, Barcelona), les places són molt limitades i cal inscripció obligatòria en aquest enllaç.

Bust femenií, Juli González