Reus: els orígens de Gaudí

2, 3, 4, 5, 10, 11 i 12 de febrer de 2022, a les 8 h

Durada aproximada: de 8 a 19 h
Lloc:
Punt de trobada: plaça d’Espanya (torre veneciana esquerra mirant el Museu Nacional)
Preus:

Activitat de pagament amb inscripció obligatòria

Preu: Amics 80 € | No Amics 95 €

En el marc de l'exposició temporal Gaudí, els Amics us proposem us proposem dos itineraris per les dues ciutats en les quals Gaudí va créixer i es va formar: Reus i Barcelona. Aquests us permetran endinsar-vos en el context històric i cultural de la segona meitat del XIX, i comprendre com l’arquitecte no és una figura aïllada, sinó que la seva trajectòria està marcada per les estratègies ideològiques i polítiques del seu temps.

A l'itinerari Reus: els orígens de Gaudí, recorrerem la capital del Baix Camp, la segona ciutat més poblada de Catalunya a finals del XIX, per tal de contextualitzar la figura de l’arquitecte en l’ambient que deuria viure en la seva ciutat natal abans de traslladar-se a Barcelona.

La passejada pel centre històric de la ciutat es centrarà, entre d’altres, en els següents espais: la casa natal de Gaudí a Reus, el Prioral de Sant Pere, el Centre de Lectura de Reus, la Casa Bofarull i la plaça Mercadal.

Es visitaran també dues obres de Lluís Domènech i Montaner: la Casa Navàs (1901-1908), un exemple paradigmàtic d’una casa burgesa, ja que el seu interior conserva tot el mobiliari i elements decoratius originals, i l’Institut Pere Mata (1897-1912), hospital psiquiàtric, clar precedent del posterior Hospital de Sant Pau de Barcelona.

Per saber-ne més sobre el primer itinerari: Barcelona en temps de Gaudí

Logo Amics Museu Nacional

#AmicsMuseuNacional #GaudíFocICendres

Informació i reserves:

Reserveu la vostra plaça i espereu a rebre confirmació.

Per realitzar el pagament:

• si sou Amics, i tenim les vostres dades bancàries, podeu autoritzar-nos a cobrar el rebut corresponent.
  • si no sou Amics, realitzeu transferència bancària al compte ES05 2100 0974 8902 0007 5498 en el termini d'una setmana des de la confirmació de la plaça (si no, la reserva quedarà sense efecte). Haureu d'indicar nom, cognoms i nom de l'activitat.

No es reemborsaran els diners de les cancel·lacions fetes a partir de 3 dies abans de l'activitat.

Reus: els orígens de Gaudí