Performance “El ball dels monstres” (Allò que no es veu)” per Jayce
Performance “El ball dels monstres” (Allò que no es veu)” per Jayce
Diumenge 5 de novembre de 2023
Passis: 11.45h, 13.30h i 14.00h
Durada: 15 minuts cada passi
Activitat gratuïta inclosa en el preu de l'entrada general, amb aforament limitat
“Monstre: aquell que, a contracorrent, creava el seu art per acariciar als incompresos. / Monstres: aquelles que van caminar perquè nosaltres puguem córrer. / Monstre: l’intèrpret que s’apodera d’una forma bella i delicada de la feminitat i masculinitat que la seva pròpia natura li concedeix.”
Aquesta acció del performer i activista Jayce vol mostrar, mitjançant el voguing, la bellesa a través de la monstruositat, inspirant-se en l’excés i la imatgeria al voltant de la figura d’Ismael Smith, artista transgressor, extravagant i sexualment ambigu de la primera meitat del segle XX. Així mateix, vol reflectir la lluita interna de moltes persones al posar en qüestió la seva feminitat i masculinitat, una tensió molt present en l’obra d’Smith.
El voguing és un estil de ball creat a Nova York als anys 80 com a eina i forma d’expressió de les comunitats queer i racialitzades en resposta a l’opressió constant, fins i tot dins del col·lectiu. S’organitzaven batalles de voguing en ballrooms (salons de ball), on els participants competien representant diferents houses (cases), comunitats liderades per mothers (mares) que a la manera d’una família escollida oferien protecció, suport mutu i un espai segur per als seus membres. Aquest ball s’ha perpetuat fins els nostres dies i actualment viu un ressorgiment en la cultura popular.
Jayce (performer, Barcelona) és la Spanish Mother de l’Elite Kiki House of Bodega i un membre de la internacional Gorgeous House of Gucci. És conegut per la seva lluita per activar l’escena ballroom a Barcelona i promoure espais segurs per a persones queer i racialitzades.
Aquesta peça de ball s’emmarca en la programació de les III Jornades Ismael Smith. Miratges contemporanis, que commemoren el 50è aniversari de la mort de l’artista, organitzades entre el Museu d’Art de Cerdanyola i el Museu Nacional d’Art de Catalunya.
Activitat gratuïta sense inscripció
