L’aportació de la Reial Acadèmia de Belles Arts a la col·lecció del Museu Nacional

Dilluns 27 de setembre de 2021, a les 18.30 h.

Lloc:
Activitat en línia amb Google Meet
Preus:

Activitat de pagament amb inscripció prèvia. Preu: Amics, 8 €; no Amics, 10 €.

Visites enllaçades: dues activitats complementàries, en format online i presencial, al voltant de la mateixa temàtica
La Llotja de Mar ha estat un monument emblemàtic per a la ciutat de Barcelona des del moment de la seva construcció, així com també ho ha estat l’Escola d’Arts i Oficis que ha acollit en el seu edifici. Ara que ha obert les seves portes al públic, us proposem descobrir els espais i la relació existent entre els artistes que van estudiar-hi i els inicis de les col·leccions del Museu Nacional, amb la combinació d’una proposta online i una altra de presencial que ens permetran tenir una visió més completa de l’edifici i l’entitat que acull.

De la mà de Francesc Fontbona, acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi, coneixerem els inicis de l’Escola Gratuïta de Disseny al primer pis de l’edifici de la Llotja de Mar, que, amb els anys, es va transformar en l’Acadèmia de Belles Arts i que va acabar esdevenint el centre de formació artística més destacat durant els segles XVIII i XIX. Aquesta institució va impulsar el primer museu d’art que va existir a Catalunya i embrió de bona part de les peces que actualment formen la col·lecció permanent del Museu Nacional.

Aquesta conferència es complementa amb les visites a l’edifici històric de La Llotja de Mar i a la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi.

Logo Amics Museu Nacional

Activitat dels #AmicsMuseuNacional
Informació i reserves:

Reserveu la vostra plaça i espereu a rebre confirmació.

Per realitzar el pagament:

• si sou Amics, i tenim les vostres dades bancàries, podeu autoritzar-nos a cobrar el rebut corresponent.
  • si no sou Amics, realitzeu transferència bancària al compte ES05 2100 0974 8902 0007 5498 en el termini d'una setmana des de la confirmació de la plaça (si no, la reserva quedarà sense efecte). Haureu d'indicar nom, cognoms i nom de l'activitat.

Uns dies abans de la data rebreu l'enllaç de Google Meet per accedir a l'activitat en línia.
No es reemborsaran els diners de les cancel·lacions fetes a partir de 3 dies abans de l'activitat.

Aportació de la Reial Acadèmia