Jornada de Ciència Oberta i Comunicació Científica

Dijous 5 de novembre, de 8.30 a 14.10 h

Preus:

Activitat online gratuïta amb inscripció prèvia.

Consulteu els currículums dels ponents:

CV

El Museu Nacional d’Art de Catalunya, El Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) i el Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC), organitzen la 2a Jornada de Ciència Oberta i Comunicació Científica, que tindrà lloc el proper 5 de novembre de forma virtual.

Aquesta jornada comptarà amb la participació d’experts en ciència oberta i comunicació, divulgació i impacte científic. Està adreçada a professionals interessats en la comunicació de la ciència, ja siguin personal de recerca, conservadors i conservadores de museus, personal de biblioteques i centres de documentació i altres professionals interessats en aquest àmbit.

PROGRAMA

08:30 – 09:00. Benvinguda i presentació per part de Pilar Cuerva, Cap del Centre de Recerca i Coneixement (CREC) del Museu Nacional d’Art de Catalunya, Ernest Abadal, Director del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) de la Universitat de Barcelona i Dacha Atienza, Cap de l'Àrea Científica del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB).

Bloc 1. Comunicació científica i dades obertes: moderador Miguel Navas

09:00 - 09:30 h - “El proceso de comunicación científica en el Siglo XXI” a càrrec de Nicolás Robinson (Delft Institute of Applied Mathematics, TU Delft).

09:45 - 10:15 h - “Científicos Atrapados en la Máquina de Hacer Dinero“ a càrrec de Javier Sánchez Perona (Compuestos Bioactivos, Nutrición y Salud. IG-CSIC).

10:30 - 11:00 h - “Datos abiertos de investigación” a càrrec de Fernanda Peset (Professora Titular UPV. Coordinadora projecte DATASEA).

Bloc 2. Difusió i posicionament: moderadora Sílvia Redondo

11.15 - 11:45 h - “Xarxes socials científiques: molt més que egosurfing?” a càrrec de Lydia Gil (Autora del blog “Social Media en Investigación”).

12:00 - 12:30 h - “Identificación e interoperabilidad: el uso de ORCID en el ciclo de la investigación” a càrrec de Paloma Marín-Arraiza (ORCID Engagement Lead Europe).

12:45 - 13:15 h - “Crear i “curar” un perfil d’autor en Google Scholar Citations: reflexions i pistes” a càrrec de Cristóbal Urbano (Professor Titular. Departament de Biblioteconomia, Documentació i Comunicació Audiovisual. UB).

13:30 - 14:00 h - “SEO Acadèmic: objectius i procediments” a càrrec de Lluís Codina (Professor del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra i coordinador del Grup de Recerca DigiDoc).

14:00 - 14:10 h -  Comiat i tancament a càrrec d’Ernest Abadal.

Logo Museu Nacional Logo Museu de Ciències Naturals Logo Cricc

Informació i reserves:

Inscripció prèvia obligatòria (places limitades)

Es lliurarà certificat d’assistència.

Jornada de Ciència Oberta i Comunicació Científica